זה מה שצפוי למשקיעים בוול סטריט בשבוע המסחר הקרוב

רגיעה מסתמנת באוקראינה, תקיפה אמריקנית אפשרית בעיראק, חששות מהעלאת ריבית של הפד' לראשונה מזה 8 שנים, ושלל נתונים מזירת המאקרו

 וול סטריט אירופה  / צילום: בלומברג
וול סטריט אירופה / צילום: בלומברג

הבורסות בוול סטריט סגרו את השבוע החולף בעליות שערים של עד 1.1% וסיכמו שבוע בתשואה חיובית, על רקע הרגיעה שהסתמנה במשבר רוסיה-אוקראינה. בסוף השבוע דווח כי רוסיה מעוניינת להרגיע את הרוחות וזה דחף לעליות בשוק. המורדים האוקראינים מציעים הפסקת אש עם צבא אוקראינה.

מנגד, מה שמשך בכיוון השני הוא האישור של נשיא ארה"ב ברק אובמה לתקיפה אמריקנית בעיראק נגד ארגון דאע"ש. אובמה הורה לצבא להפציץ מהאוויר יחידות של ארגון הטרור הקיצוני "המדינה האיסלמית בעיראק ובלבאנט" אם הטרוריסטים ינסו לכבוש את ארביל, בירת החבל הכורדי בעיראק, שבה מוצבים עשרות דיפלומטים אמריקאים ומאות חיילים וקצינים של צבא ארה"ב, שמשמשים כמדריכים ויועצים לצבא עיראק.

לקראת שבוע המסחר הנוכחי, שני האירועים האלה ועוד ישפיעו על כיוון השווקים. בזירת המאקרו האמריקנית יפורסמו השבוע נתונים מסקטורים שונים ובינהם המכירות הקמעונאיות לחודש יולי שצפויות לעלות ב-0.3%, המלאים העסקיים, מחירי היבוא והיצוא, תביעות האבטלה השבועיות, וביום שישי יפורסם מדד המחירים ליצרן וכן מדד האמפייר סטייט לחודש אוגוסט וסמנטימנט הצרכנים של אוניברסיטת מישיגן.

בשוק עדיין רובץ החשש מפני העלאת ריבית מוקמת מהצפוי של הפדרל ריזרב. הבנק המרכזי שומר על ריבית אפסית (0.25%-0%) מאז סוף 2008 ובכל פעם שמפורסמים בארה"ב נתונים כלכליים טובים זה מגביר את הדאגות שהפד' ימהר להעלות ריבית. משקיעים לטווח ארוך לא צריכים לדאוג אך משקיעים לטווח קצר שמחפשים רווחים מהירים עלולים לספוג הפסדים דווקא מהלך הרוחות בשווקים.