אדמה תגיש בימים הקרובים תשקיף ראשוני להנפקה

תנפיק ב-NYSE או בנאסד"ק ■ הרווח הנקי גדל ב-23.5% לכ-59 מיליון דולר

חן ליכטנשטיין / צילום: יונתן בלום
חן ליכטנשטיין / צילום: יונתן בלום

חברת אדמה (לשעבר מכתשים אגן), העוסקת בייצור חומרי הדברה ומוצרים להגנת הצומח, ונמצאת בשליטת כמצ'יינה (60%) ודסק"ש מקבוצת אי.די.בי (40%), מתכוונת בימים הקרובים להגיש טיוטת תשקיף ראשוני לרישום מניותיה למסחר ציבורי בבורסת ניו יורק או נאסד"ק. כך עולה מדוחות החברה לרבעון השני של 2014, שפורסמו היום.

ביום חמישי האחרון אישר דירקטוריון החברה להגיש לרשות ני"ע בארה"ב טיוטת מסמך לרישום המניות, הכוללת תשקיף זה. על פי ההערכות, מכוונת החברה להנפיק לפי שווי של כ-3.5 מיליארד דולר לפני הכסף, זאת בניכוי חוב נטו הנאמד בכ-1.2 מיליארד דולר. החתם אשר צפוי להוביל את ההנפקה הוא גולמן זאקס, ולצדו בנקי השקעות זרים נוספים.

החברה גם דיווחה כי היא ממשיכה לבחון הזדמנויות עסקיות בסין "באופן שיתרום לנוכחות החברה בשוק הסיני, יחזק את נוכחותה באזור אסיה פאסיפיק וירחיב את יכולותיה הגלובליות". בהתאם הודיעה, כי היא מתקדמת במשא ומתן עם בעלת השליטה הסינית בנוגע לרכישה של כל המניות או חלקן, או הנכסים של מספר חברות המצויות בשליטה ישירה או עקיפה של כמצ'יינה.

ובחזרה לדוחות. מתוצאות הרבעון השני של 2014 וסיכום המחצית הראשונה של השנה עולה, כי בשורה התחתונה רשמה החברה עלייה ברבעון השני של 23.5% ברווח הנקי ביחס לרבעון המקביל, לכ-59 מיליון דולר. הרווח במחצית עלה בכ-14% והסתכם בכ-158 מיליון דולר.

מכירות אדמה, בניהולו של חן ליכטנשטיין, צמחו בכ-9% ביחס לרבעון המקביל אשתקד, והסתכמו ל-876 מיליון דולר. עלייה זו נובעת מגידול בכמויות הנמכרות במרבית האזורים הגיאוגרפיים שבהם פועלת החברה, והעלייה החדה, כ-21%, נרשמה באזור אמריקה הלטינית ובעיקר בברזיל. למעשה מציינת אדמה, כי הגידול בהכנסותיה ב-20 השנה האחרונות עמד על שיעור שנתי ממוצע של כ-12%, פי שלושה משיעור הצמיחה הכללי בענף שבו היא פועלת.

תוצאות אדמה ברבעון השני
 תוצאות אדמה ברבעון השני