יואב גלנט קיבל הצעה להתמנות ליו"ר צים

הפנייה לגלנט נעשתה ע"י ועדת איתור מיוחדת שהקים דירקטוריון צים ■ גלנט שוקל את ההצעה וטרם החזיר תשובה

יואב גלנט / צלם: תמר מצפי
יואב גלנט / צלם: תמר מצפי

‎‎אלוף במיל' יואב גלנט קיבל הצעה להתמנות ליו"ר חברת צים מקבוצת החברה לישראל של עידן עופר. גלנט שוקל את ההצעה וטרם החזיר תשובה לחברת הספנות.

‏‏ הפנייה לגלנט נעשתה על ידי ועדת איתור מיוחדת שהקים דירקטוריון צים החדש, שקם בעקבות הסדר החוב שנחתם בחברה לאחרונה. ועדה זו בוחנת בימים אלו מועמדים נוספים מלבד גלנט. עם זאת, גלנט - שבעקבות מבצע "צוק איתן" הפך לדמות מוכרת ברבים מבתי ישראל, לאחר שהשתתף באופן קבוע כפרשן ביטחוני בפאנלים הבלתי-נגמרים של מהדורות החדשות בטלוויזיה, עשוי להביא ערך מוסף לצים.

‏ בתפקידו האחרון בצבא שימש גלנט ‏כמפקד פיקוד הדרום, אך עוד קודם לכן היה מפקד ‏שייטת 13‏‏. מבחינה זו הוא נתפס כמועמד מוביל לתפקיד, לנוכח ההיכרות שלו עם מערכת הביטחון, עובדה בעלת ערך עבור צים, שעד לא מזמן ניהלה, בגיבוי חברת האם שלה, מערכה משפטית כנגד המדינה בנוגע למעמדה של מניית הזהב בחברה, וענייני הביטחון הקשורים בכך.

‏ גם מבחינתו של גלנט מדובר על שידוך טוב. מי שאמור היה להתמנות לתפקיד הרמטכ"ל במקומו של גבי אשכנזי, ספג ב-2011 מפח נפש כאשר מינויו בוטל בעקבות ביקורת של מבקר המדינה, בנוגע להגשת תצהירים כוזבים מצדו והסתבכות בשימוש חורג בשטח ציבורי במקום מגוריו שבמושב עמיקם. אירועים אלו הובילו לפרישתו מצה"ל, ומאז למעשה נחשב גלנט בשוק כמי ש"מחפש ג'וב". מבחינה זו, תפקיד יו"ר צים עשוי לשמש לו כמקפצה לעולם העסקי.

‏‏‏ ‎‎המשימה הבאה - מציאת מנכ"ל

‏ ‎‎נזכיר, כי לפני גלנט ביקשה החברה לישראל למנות ליו"ר את רפי דניאלי, מנכ"ל צים שהודיע על עזיבתו לאחרונה, מהלך שנתקל בהתנגדות מצד מחזיקי האג"ח שהביאה לביטול המינוי.

‏‏ עיקרו של הסדר החוב בצים שאושר לאחרונה כולל תספורת של 50% על חוב בהיקף של כ-3 מיליארד דולר (מתוכו חוב אג"ח של 391 מיליון דולר). החברה לישראל צפויה להזרים כ-200 מיליון דולר לצים, בתוספת הלוואה של 50 מיליון דולר וערבות של 10 מיליון דולר, תוך שהיא מדוללת להחזקה של 32% ממניות החברה ומוחלת לה על חוב של כ-238 מיליון דולר.

‏ בהתאם, מונה לחברה דירקטוריון חדש המונה שמונה חברים חדשים, שבו לחברה לישראל שני נציגים - דניאלי וד"ר יואב זבה. לכשתושלם מלאכת איתור היו"ר, יצטרך דירקטוריון זה לפנות למשימה מאתגרת יותר - מינוי מנכ"ל לחברה. ‏‎‎‏