לפיד בסיור בדרום: "נמשיך לרדוף אחרי ראשי החמאס"

שר האוצר ביקר בשדרות: "מוחמד דף וחבריו לא מקבלים שום חנינה ואנחנו נמשיך לרדוף אחריהם עד שנמצא אותם ונחסל אותם על מה שהם עוללו לתושבי שדרות והסביבה"

יאיר לפיד / צילום: תמר מצפי
יאיר לפיד / צילום: תמר מצפי

שר האוצר, יאיר לפיד, ערך היום סיור עבודה בעיר שדרות כדי לעקוב מקרוב אחר קידום הסיוע ומתן הפיצויים לתושבי הדרום.

בפתח ביקורו הגיע שר האוצר ביחד עם מנהל רשות המסים, משה אשר, למפגש עם בעלי עסקים בשדרות. לפיד פרש בפניהם את מסלולי הפיצויים השונים דרכם הם יכולים לתבוע את הפיצויים המגיעים להם בעקבות מבצע "צוק איתן".

שר האוצר הסביר למשתתפי הפגישה את המשמעות בהחלטתו להפוך את שדרות ליישוב ספר ואת האפשרות שתהיה להם במקרה של פגיעה לא בעת חירום לתבוע מהמדינה גם פיצוי עקיף בגין הנזקים.

לפיד אמר כי "תפקידה הראשון של הממשלה הוא להעניק ביטחון לתושבי שדרות ולתושבי עוטף עזה. התפקיד שלנו הוא ליצור שילוב נכון של מאמץ מדיני ועוצמה צבאית שיבטיחו את השקט לתושבי האזור. אנחנו נמשיך לרדוף אחרי ראשי החמאס, מוחמד דף וחבריו לא מקבלים שום חנינה ואנחנו נמשיך לרדוף אחריהם עד שנמצא אותם ונחסל אותם על מה שהם עוללו לתושבי שדרות והסביבה. בנוסף לזה אנחנו נייצר מאמץ מדיני במצרים בשביל להבטיח פה שקט ממושך. איום המנהרות הוסר כמעט במלואו ואנחנו רוצים להבטיח שקט ממושך לתושבים".

מנהל רשות המסים, משה אשר, אמר לאנשי העסקים: "המטרה שלנו היא להביא לשיקום כלכלי מהיר ולהחזיר את כלכלת הדרום לפעילות מלאה. על רקע החלטת השר בעניין העברנו את תקנות הפיצויים במהלך חסר תקדים עוד בימי הלחימה וכבר אתמול פורסם באתר הרשות כל המידע הנדרש להגשת בקשה למקדמות ולהגשת תביעות. אנו נערוך לבעלי העסקים בדרום הדרכות במילוי טפסי התביעות ולראשונה נקיים שיתוף פעולה עם משרד הכלכלה ועם המשרד לפיתוח הנגב והגליל במסגרת זו כ-50 יועצים יסייעו לבעלי העסקים ללא תשלום בהגשת התביעות".