גורם מדיני בכיר: "הפערים בין ישראל לחמאס נותרו גדולים"

בתום יממה נוספת של שיחות, בכיר בירושלים אמר כי "אין התקדמות במשא ומתן" המתנהל בקהיר ■ מנגד, דיווחים פלסטיניים טוענים כי הושגו הסכמות על נושאי הליבה ■ הקבינט יתכנס בצהריים

צוק איתן / צילום: רויטרס
צוק איתן / צילום: רויטרס

גורם מדיני בכיר אמר הבוקר (ג') כי השיחות בקהיר לגיבוש הסדר רגיעה ארוך טווח לא נושאות פרי בשלב זה. "הפערים בין הצדדים גדולים, אין התקדמות במשא ומתן", אמר. בצהריים יתכנסו שרי הקבינט המדיני-ביטחוני לדון בהתפתחויות בקהיר, כאשר לפי דיווחים פלסטיניים, בין משלחות ישראל והפלגים הפלסטיניים דווקא הושגו הסכמות רבות על נושאי הגרעין שעל הפרק.

ראייה לכך ניתנה אמש, כאשר חבר הלשכה המדינית של חמאס, עיזת א-רישק, המשתתף במשלחת הפלסטינית לשיחות בקהיר, אמר כי ארגונו איננו מתנגד לכך שהרשות הפלסטינית בראשות אבו מאזן תקבל על עצמה לשקם את רצועת עזה ולהוציא לפועל הסכם לכשיושג, ובכלל זה שליטה של יו"ר הרשות במעברים. מדובר באחת הסוגיות השנויות במחלוקת שישראל וחמאס לא הצליחו להגיע להסכמה סביבה, ולראשונה מביע בכיר בחמאס את הסכמתו לכך שהשליטה במעברים לא תועבר ישירות לארגון.

במקביל, דיווחה סוכנות הידיעות הפלסטינית הרשמית "מען" כי ראש המשלחת הפלסטינית לקהיר, עזאם אל-אחמד, הודיע כי ממשלת האחדות הפלסטינית והרשות הפלסטינית על כל מנגנוניה יקבלו על עצמם את כל מה שיוסכם בשיחות להפסקת האש, וכן על תהליך השיקום של עזה. "עדכנו את אבו מאזן ואת אחינו מהרשות הפלסטינית כי אנו מוכנים מרגע זה להעביר את מעבר רפיח לאבו מאזן", צוטט רישק ב"מען".

רישק הוסיף: "כולם נמצאים במשבר. ישראל, הרשות הפלסטינית, חמאס והמצב הבינלאומי והאזורי השתנו כולם. אין מנוס אלא להגיב לתנאים שהשתנו למען עמנו ובעיותיו, ולכן מסרנו את השלטון לממשלת האחדות על בסיס השותפות והתפנינו לעניין ההתנגדות".