למרות המצב הכלכלי: צרפת - היעד התיירותי המוביל ב-2013

הסינים מגלים עניין גובר בצרפת, והצפון-אמריקאים שבים אליה בהמוניהם: 85 מיליון מבקרים בשנה שעברה

שער הניצחון בפריז / צילום: רויטרס
שער הניצחון בפריז / צילום: רויטרס

צרפת שמרה ב-2013 על תואר היעד התיירותי המוביל בעולם, ומשכה 85 מיליון מבקרים למרות המצב הכלכלי הלא מזהיר. הסינים מגלים עניין גובר בצרפת, והצפון-אמריקאים שבים אליה בהמוניהם.

צרפת התברכה בחופים ים-תיכוניים וברכסי הרים שבהם ניתן לעסוק בסקי, בנוסף למורשת ארכיטקטונית עשירה ואטרקציות תיירותיות מגוונות: החל בארמון ורסאיי וכלה ביורודיסני. אשתקד גברה הפופולריות של צרפת כיעד תיירות, ומספר המבקרים קפץ ב-2% לעומת 2012.

במאבק על המקום הראשון הביסה צרפת את ארה"ב וספרד. ארה"ב משכה 69.8 מיליון תיירים, וספרד 60.7 מיליון. לו היו התיירים שביקרו בצרפת מקימים מדינה משלהם, הייתה זו המדינה המאוכלסת ביותר באירופה, ומספר תושביה היה עולה בכמה מיליונים על מספר תושבי כל אחת מהמדינות האחרות, על-פי נתוני הבנק המרכזי של צרפת.

נתוני התיירות מראים כי מספר הסינים שביקרו בצרפת נסק ב-23.4%. מספר התיירים מהודו העפיל ב-15.7% והתפיח את מספרם הכולל של התיירים מאסיה ל-4.5 מיליון. אלה חדשות טובות - ונדירות - בזירה הכלכלית הקודרת.

שיעור האבטלה בצרפת תקוע ברמת שיא של יותר מ-10%, ונתוני הצמיחה הכלכלית לרבעון השני, שיתפרסמו ב-14 באוגוסט, צפויים לשקף התרחבות זעומה של 0.1%.

למרות זאת, אשתקד בחרו התיירים לבלות קרוב ל-600 מיליון לילות בצרפת - עלייה של 4.6% לעומת 2012. משך הביקור הממוצע עמד על 7.1 ימים - 2.5% יותר מאשר ב-2012. על-פי אומדני הממשלה, התיירות תרצה כ-6.5% מהתמ"ג בצרפת.

מבקרים מצפון אמריקה - שמספרם צנח דרמטית במהלך המשבר הפיננסי העולמי - המשיכו לנהור בהמוניהם לצרפת, ואשתקד גדל מספרם ב-5.8% לעומת 2012 והגיע ל-4.2 מיליון.

הגידול בתירות מצפון אמריקה וממדינות השווקים המתעוררים קיזז את הירידה הקלה בתיירות מספרד, ברזיל ויפן, שאותה מייחס הבנק המרכזי של צרפת לבעיות הכלכליות שבהן שרויות מדינות אלה.

בסוף יוני שקלה ממשלתו של הנשיא פרנסואה הולנד להעלות באופן משמעותי את מס התיירות כדי לשפר את מצבה הפיננסי של הממשלה, שמתקשה להקטין את הגירעון התקציבי ליעד האיחוד האירופי.

ואולם, ההעלאה המתוכננת בוטלה ביולי בעקבות פעולות מחאה חריפות מצדן של רשויות מקומיות ומנהלי מלונות, שטענו כי העלאת המס תקטול את הביקוש בתחילת עונת תיירות הקיץ.