רשת לא מוותרת: חדשות 2 לא עומדת למכירה

יו"ר רשת, יוסי רוזן, ליו"ר חדשות 2, עו"ד תמי רוה: "המותג חדשות 2 יקר לנו מדי" ■ שיבח בתוך כך את רוה ואת עבודת חברת החדשות במבצע "צוק איתן"

חדשות 2
חדשות 2

זכיינית ערוץ 2 רשת מבהירה באופן חד-משמעי כי לא תוותר על חברת החדשות של ערוץ 2. על רקע הודעת קשת לפיה תבקש רישיון לערוץ כבר בשנה הבאה, ושינוי החוק המתוכנן לפיו אם חדשות 10 לא תתקיים עוד - תמכור אחת הזכייניות לרעותה את חדשות 2, כתב יו"ר רשת, יוסי רוזן, ליו"ר דירקטוריון חדשות 2, עו"ד תמי רוה, מכתב ובו הבהיר: "המותג והחברה 'חדשות 2', על עובדיו ומנהליו, יקר מדי עבורנו מכדי להפוך אותו לספקולציות עיתונאיות".

כפי שפורסם ב"גלובס", הנחת העבודה בזכיינית קשת היא כי היא תבקש בתום הליך התמחרות לשמור אצלה את חדשות 2, השייכת כיום גם לרשת.

"חברת חדשות 2 אינה עומדת למכירה", כתב יו"ר רשת, יוסי רוזן, באופן חד-משמעי. "רשת אינה עומדת למכור מיוזמתה או להסכים למכור את חדשות 2 מן הסיבות העיקריות:

"על-פי החוק הקיים, על נוסחו עמלנו רבות, חדשות 2 אמורה להמשיך ולפעול כחברה בבעלות משותפת של רשת וקשת, במשך 3 שנים מתום תקופת הזיכיון הנוכחית (נובמבר 2015). אני יודע כי במדינת חוק איש לא מתכוון, ביודעין או שלא ביודעין, להפר חוק, אשר הוסכם הדדית בין שתי הזכייניות והמדינה אך לפני פחות משנתיים.

"חדשות 2 הוקמה במאמצים ובכספים רבים שהושקעו בה, גם על-ידי רשת, במהלך השנים. רשת אף ליוותה מקצועית את החברה בכל שנותיה מימיה הראשונים ועד הפיכתה לנכס יקר ערך בכל קנה-מידה".

לפי רוזן, "אין בכוונתנו להתייחס לחברת החדשות המובילה של המדינה כ'מטבע עובר לסוחר', אשר ניתנת למכירה כלאחר יד, באווירת 'מסחרה' על גבי העיתון. אנו מתכוונים להמשיך וללוות את חברת החדשות, כבעלים, לתמוך בה ולחזקה, ונמשיך להיות גאים בחברת החדשות המקצועית והמהימנה של המדינה".

רוזן ציין כי ברצונו למנוע מעובדי חדשות 2 עוגמת-נפש ואי-ודאות, "שלצערנו הם מנת חלקם בימים אלה של עמיתיהם מערוצים אחרים".

לדבריו, "מן הראוי כי הנהלת חדשות 2 תכיר ותדע כי זוהי עמדת רשת ולא תתעדכן מן העיתון בדברים לא מאומתים ושקריים, ואני סומך עלייך כי מסר זה יעבור כלשונו לכל הנוגעים בדבר".

"עמדה באתגר בהצטיינות"

בפתח מכתבו הודה רוזן ליו"ר חדשות 2, תמי רוה, על פועלה לטובת חברת החדשות בזמן מבצע "צוק איתן" ובעתות שלום, ושיבח אותה על התייצבותה לצד בעלי המניות של החברה בראיון שנתנה.

"ברצוני לנצל הזדמנות זו על מנת להעביר להנהלת החברה ולכל עובדיה את הערכתינו, כבעלי מניות בחברה, למאמץ העצום ולמקצועיות שבאה לידי ביטוי על המסך לאורך כל ימי המבצע. חברת החדשות של ערוץ 2 נדרשה להביא לידי ביטוי את יכולותיה באירועים, מבצעים ותקופות קשות פעמים רבות, ותמיד עמדה באתגר בהצטיינות.

"הגיוס הנפשי, הפיזי והמקצועי לילות כימים אינו מובן מאליו, והוא תוצאה מתמשכת של עיתונות במיטבה עם מסירות ונחישות של כל האנשים, ועל כך נתונה לכל הצוותים הערכתינו העמוקה ותודתנו".