זכיינית ערוץ 2 קשת נערכת ליציאה לרישיון בנובמבר 2015

(עדכון) - הנחות הבסיס של קשת: ערוץ 10 ייסגר, הרישיון יתקבל בנובמבר 2015, וחדשות 2 תהיה בבעלותה ■ בעלי המניות בקשת יזרימו בהדרגה 100 מיליון שקל על מנת להכשיר את יציאתה לרישיון

זכיינית ערוץ 2 קשת נערכת ליציאה לרישיון בנובמבר 2015, מועד סיום הזיכיון שלה. בשבוע שעבר התקיימה ישיבת דירקטוריון בזכיינית, שאחריה שלחה יושבת-ראש הזכיינית, דרורית ורטהיים, מכתב לשר גלעד ארדן שבו עדכנה אותו כי בעלי המניות של הזכיינית הביעו תמיכתם "בהגשת רישיון והסמיכו את ההנהלה להיערך בהתאם, תוך יצירת תנאים מתאימים ליציאה לרישיון".

יש לציין כי ורטהיים ציינה את העניין כבדרך אגב, במכתבה שעסק במצב הכלכלי הקשה שאליו נקלעה בזמן מלחמת "צוק איתן", וכי קשת לא העבירה כל בקשה רשמית לרישיון לרשות השנייה.

אל "גלובס" הגיעו הנחות העבודה של קשת, המנוהלת על-ידי אבי ניר, במסגרת החלטה זו של הדירקטוריון. ההנחה בזכיינית בימים אלה היא כי משרד התקשורת והרשות השנייה לא יסייעו לערוץ 10 להמשיך את חייו. הודעת הזכיינית על כוונתה לצאת לרישיון - חודשיים לפני המועד הנדרש בחוק - עשויה להקשות עוד יותר על מאבק החיים של ערוץ 10. זאת, לאור העובדה שדרישתו של הערוץ להארכת זיכיון נסמכת על הצורך של המדינה להימנע ממונופול של ערוץ יחיד בשוק עם קריסתו. ההבהרה של קשת כי היא מתכננת לצאת לערוץ משלה שישדר שבעה ימים בשבוע, עשויה להוות מכשול בפני ערוץ 10, שיתקשה למצוא משקיע כעת.

קץ לאי-הוודאות

בדירקטוריון בראשותה של ורטהיים החליטו לשים קץ למצב אי-הוודאות שבו נתון השוק. העמקת ההפסדים לאור המצב הביטחוני והשקעה בשידורי חדשות מסביב לשעון, הביאו את קשת למצב שבו באוקטובר הקרוב היא עשויה שלא לשלם משכורות. ההבנה שהתחדדה היא כי העליונות של הזכיינית בשוק הטלוויזיה - מול השחקניות האחרות - תיטיב עמה בערוץ של שבעה ימים, יותר מהמצב שבו היא מצויה כיום. מעבר לרישיונות עשוי לספק לה ביטחון וודאות שאינם מנת חלקה כיום, כשהיא חולקת ערוץ בזיכיון עם רשת.

התפיסה היא כי קשת צריכה להיות אדון לגורלה ומי שתכווין את האופק הכלכלי שלה. במסגרת רישיון, תפיסה זו תבוא לידי ביטוי.

עוד נודע, כי התוכנית של קשת היא לרכוש מידי רשת את חלקה בחברת החדשות של ערוץ 2, מתוך הנחה כי רשת תוכל בתנאים מסוימים להעביר אליה את חדשות 10, אם ערוץ 10 ייסגר. ועם זאת, ההנחה בשוק הטלוויזיה היא כי חדשות 10 לא תועבר כפי שהיא לאף אחד מהגורמים, שכן באפשרותם לבנות חברת חדשות חדשה, תוך הבאת השחקנים המתאימים מחברות החדשות השונות. ההנחה היא כי בימים הקרובים רשת תצא בהודעה דומה.

לאור המצב הכלכלי שבו שרויות הזכייניות, בעלי המניות בשתיהן עשויים להתחיל בהזרמת כסף כבר בחודש הבא. על מנת להכשיר את קשת ליציאה לרישיון, יחלו בעלי המניות בהזרמה של 100 מיליון שקל בהדרגה. יש לציין, כי במידה שאכן רשת וקשת יצאו לרישיון רק בנובמבר, ערוץ 10 יוכל בכל זאת לזכות בהארכת זיכיון מדצמבר, מועד פקיעת שידוריו, לעשרה חודשים נוספים.

מקשת לא נמסרה תגובה.