לפיד: "מע"מ 0% לא מיועד לכלכלנים אלא לזוגות הצעירים"

שר האוצר בחדשות ערוץ 2: "אנו בודקים באופן צמוד עם משרד הביטחון את ההוצאות של המבצע, ונגיע למספר הנכון" ■ התייחס לאפשרות של המשך המבצע בעזה: "כל האפשרויות פתוחות. 'צוק איתן' לא הסתיים"

שר האוצר יאיר לפיד/ צילום: איל יצהר
שר האוצר יאיר לפיד/ צילום: איל יצהר

שר האוצר יאיר לפיד שב ומדגיש כי אין סיבה להעלות מסים וממשיך לעמוד מאחורי תוכנית מע"מ 0%. בראיון בחדשות ערוץ 2 הערב (ג'), אמר לפיד כי למרות ש"הוצאנו הרבה כסף ויש לנו עכשיו פחות כסף מלפני המבצע", אין סיבה להעלות מסים.

לדבריו, "אנו בודקים באופן צמוד עם משרד הביטחון את ההוצאות של המבצע, ונגיע למספר הנכון. בנוגע לתקציב 2015, עדיין אין דיון, מכיוון שאנחנו בזמן מבצע.

"אני מצפה מהשרים והמשרדים להבין שאנחנו במצב שונה מבחינת כלכלת המדינה, והם מבינים את זה. אני אומר להם שצריך להדק את החגורה כדי לא להכביד על האזרחים עם מסים".

באשר לתוכנית מע"מ 0% שעומדת בפני קשיים בוועדת הכספים ונתונה לביקורת מפי כלכלנים, אמר לפיד כי "לכלכלנים אני אומר שהתוכנית לא מיועדת להם, אלא לזוגות הצעירים".

שר האוצר התייחס גם לסוגיית המשך מבצע "צוק איתן", ואמר כי "כל האפשרויות פתוחות. צוק איתן לא הסתיים. יש כרגע הפסקת אש כדי לראות אם אפשר להשיג את הדבר החשוב ביותר - שקט לתושבי הדרום.

"הפערים גדולים מפני שאנחנו מתמודדים עם ארגון טרור רצחני שרוצה להרוג יהודים. הלחימה יכולה להתחדש ונכה בהם חזק הרבה יותר אם היא תתחדש".

לפיד ציין כי התמיכה באבו מאזן שונה היום מכיוון ש"חל שינוי. החשש ממה שנקרא בזמנו ממשלת הטכנוקרטים הייתה שחמאס ישתלט על הגדה. עכשיו אנחנו רואים פוטנציאל שהרשות תשתלט על עזה, וזה חיובי, אם היא תנהל את עזה והמעברים".