ממשיך וצוהל

כמחווה לזכרו של רובין וויליאמס, הערב ישדרו ב-yes שמונה מתוך סרטיו

רובין ויליאמס/ צילום: רויטרס
רובין ויליאמס/ צילום: רויטרס

נפרדים מרובין וויליאמס עם שמונה מסרטיו, יום ד' החל מ-20:40, ערוצי הסרטים של yes

עליי להודות שאיני זוכר מתי מותו של כוכב הוליוודי עורר בי עצב שכזה.

רבים ציטטו ביומיים האחרונים, מאז נודע דבר התאבדותו של רובין וויליאמס, מתוך "שיר הליצן" שאכן הולם את הנסיבות, אבל אולי השורה ההולמת ביותר ביום מותו היא דווקא: "בכה הקרקס עת טמנוהו בקבר".

כמחווה לזכרו, הערב (ד') ישדרו כל ערוצי הקולנוע של yes שמונה מתוך סרטיו. בואו ונלך מן הקל אל הכבד:

ערוץ סרטי הילדים "יס 5" יפתח את ערב המחווה עם "הוק" ("יס 5", 20:40) - עיבוד מודרני של סטיבן שפילברג לסיפור הקלאסי של פיטר פן, עם כוכבים - מלבד וויליאמס כמובן - כמו דסטין הופמן וג'וליה רוברטס.

מיד אחריו תשודר המלודרמה "ריקוד לאור ירח" ("יס 5", 23:00), שבה מככבת קארי ראסל לצד וויליאמס, בסרט על ילד מוזיקלי שמגיע לניו-יורק בחיפוש אחר הוריו.

ערוץ "יס 1" זכה לטעמי לנתח המעניין ביותר בערב המחווה: ב-21:30 ישודר "סיפורו של ויל האנטינג" עם מאט דיימון ובן אפלק, ועם וויליאמס בתפקיד שזיכה אותו באוסקר כפסיכולוג שמסייע לגאון צעיר למצות את כישרונו יוצא הדופן.

מיד לאחר מכן, ב-23:38, ישודר אחד מסרטיו החדשים יותר של וויליאמס, "החתונה הגדולה" - קומדיה סבירה, לא יותר, למרות שלל כוכביה, בהם רוברט דה-נירו, דיאן קיטון וסוזן סרנדון.

בערוץ "יס 2" יתרמו למחווה את "מזל תאומים" (22:00): מה קורה לרובין וויליאמס ולג'ון טרבולטה כשהם נאלצים, במשותף ובהפתעה, להפוך להורים לתאומים בני 7?

מיד אחר-כך יגיע סרט חביב ביותר, "איש השנה" ("יס 2" 23:29), ובו רובין וויליאמס הוא מנחה טוק-שואו פופולרי שמחליט שהוא יכול לעשות פוליטיקה טוב יותר ממרבית אורחיו - מה שמוביל אותו כל הדרך אל הבית הלבן.

בערוץ "יס 3" ייקחו את החוויה, כהרגלם, למקומות מהורהרים יותר, עם "התעוררות" (22:00), שבה מנסה וויליאמס, כרופא שחושב מחוץ לקופסה, טיפול חדשני על אנשים השרויים בקומה.

אפילו ערוץ סרטי המתח והפעולה "יס 4" ייקח חלק במחווה עם "בוקר טוב וייטנאם" - במובנים רבים הסרט ששם את וויליאמס על המפה כשדרן נון-קונפורמיסטי בתחנה צבאית שמשדרת לכוחות האמריקאים בווייטנאם.

אכן מחווה קולנועית נאה, שבאופן מוזר נעדרים ממנה "פישר קינג" - לטעמי הטוב בסרטיו של וויליאמס; "גברת דאוטפייר" - אחד מלהיטיו הגדולים; וכן סדרת סרטי "לילה מוטרף במוזיאון", שאני מקווה שישודרו במרוכז באחת השבתות הקרובות.