איקיוטק תבעה לקוחה ב-1,160 שקל - ותפצה אותה ב-1,400 שקל

עוד הצלחה לנפגעי איקיוטק בבית המשפט: החברה תשלם ללקוחה יותר מכפי שהיא עצמה תבעה ממנה לשלם

בן אופק מנכל איקיוטק / צילום: אפרת אהרוני
בן אופק מנכל איקיוטק / צילום: אפרת אהרוני

חברת איקיוטק תשלם 1,400 שקל פיצוי ללקוחה לכאורה, שאותה היא תבעה בדרישה לחוב בסך 1,164 שקל. ההחלטה התקבלה לאחר שבית המשפט דחה את ההליך משפטי שבו בחרה איקיוטק לתבוע את הלקוחה.

הפיצוי נקבע היות והחברה בחרה בהליך סדר דין מקוצר, שנמצא כלא נכון לתביעה על-ידי בית המשפט. הליך כזה לא מאפשר ללקוחה להתגונן באופן אוטומטי ולהציג את עמדתה (רק בכפוף לאישור בית משפט).

ההחלטה למחיקת הכותרת, כלומר את הליך סדר הדין המקוצר, נבעה משום שלא מדובר בתביעה לסכום קצוב שניתן להוכיח, ולכן אינה מתאימה להליך סדר דין מקוצר.

התביעה עברה להליך משפטי כתביעה רגילה, אולם בשלב זה נפסק כאמור פיצוי הגבוה בכ-240 שקל מסכום התביעה המקורי.

יוצגה ללא תשלום

הלקוחה יוצגה בידי עורכי הדין פיני יניב וחן לוי ממשרד מיתר-ליקוורניק-גבע-לשם-טל, במסגרת תיק פרו-בונו (כלומר ללא שכר-טרחה).

לדברי עו"ד חן לוי, "מקרים רבים כאלה מסתיימים אחרת, כלומר בלי בקשה למחיקת ההליך שאיקיוטק בחרה לנקוט, משום שהתביעות שהיקפן הכספי נמוך יחסית לרוב לא מגיעות לסיוע של עורכי הדין" (תא"ק 12386-04-14).

יש לציין כי זה לא המקרה הראשון שבו פוסק בית המשפט פיצוי לטובת הנתבעים בשל אותו הליך מקוצר שבוחרת איקיוטק לנקוט: במקרה אחר פסק בית המשפט כי איקיוטק תשלם 3,000 שקל פיצוי (שכר-טרחה) ללקוח שהיא תבעה ב-1,550 שקל.

גם כאן יוצגה הלקוחה פרו-בונו, בידי עורך דין שחר בוטון אליו הופנתה מהמועצה לצרכנות (תא"ק 41215-02-14).