הטיפ היומי: למניה הזאת עוד עשרות אחוזים לעלות

מחלקת המחקר של ברקליס ממליצה על מניית סיוה במחיר יעד של 19 דולר

גדעון ורטהייזר סיוה / צלם: תמר מצפי
גדעון ורטהייזר סיוה / צלם: תמר מצפי

חברת סיוה , שמספקת רישוי לטכנולוגיות שבבים, בעיקר בתחום הסלולר, נסחרת בנאסד"ק לפי שווי שוק של כ-296 מיליון דולר.

החברה מהרצליה פרסמה בסוף יולי דוחות כספיים, ועסקת רישוי בהיקף של כמיליון דולר שנדחתה מהרבעון השני לשלישי הובילה לפספוס תחזית ההכנסות, אך תמכה בתחזית טובה להכנסות הרבעון השלישי. אם נשקלל את העסקה שפוספסה בתוך תוצאות הרבעון השני, נראה שההכנסות מרישוי נותרו יציבות ברמה של 5-6 מיליון דולר ברבעון. ירידה של 16% בהכנסות מתמלוגים ביחס לרבעון הקודם היא סיפור אחר, שמשקף בין היתר את החלטת אינטל להתמקד ב-LTE.

תחזית לעלייה של 10% ברבעון השלישי משאירה אותנו אופטימיים, אך עדיין קשה לנו להאמין שהעסק הגיע לתחתית.

מעבר לעסקי הליבה של סיוה בשוק הסלולר, יש לחברה הזדמנויות נוספות: לפני מספר שבועות היא רכשה את חברת RivieraWaves, שאמורה להוסיף עוד 25% להכנסות מרישוי ב-2015 ולאפשר לסיוה לפנות לשוק הגדול בהרבה של ה-DSP, חוץ מעסקי הליבה. לסיוה יש 40 זכיות בחוזי-תכנון עם 12 השקות פוטנציאליות של מוצרים לקראת אמצע-סוף 2015. היקף ההזדמנויות גדול יחסית, למרות שכל מוצר בפני עצמו אינו גדול כמו שוק הסלולר.

בשנתיים-שלוש הקרובות ההזדמנויות האלה אמורות ליצור גיוון בלקוחות ובשווקים של סיוה ולהוסיף הכנסות משמעותיות. אנחנו מאמינים שהמשקיעים צריכים להתמקד בכך.

המלצתנו למניה היא "תשואת יתר", משום שאנחנו מאמינים שסיוה נמצאת בעמדה טובה בשוק המכשירים ויש לה אפשרויות טובות להתרחב בשווקים אחרים. הסיכון בהשקעה כולל אפשרות להמשך שחיקה בשוק הליבה, וחוסר סבלנות של המשקיעים בנוגע להזדמנויות החדשות.

מחיר היעד שלנו למניית סיוה הוא 19 דולר (הפחתה של דולר אחד ממחיר היעד הקודם), שמשקף פרמיה של כ-31% על מחיר השוק. מחיר היעד מבוסס על מכפיל 20 לרווח הצפוי ב-2015, בתוספת 7 דולר של מזומן למניה.

*** מחלקת המחקר, ברקליס