עשרות אלפים הפגינו בכיכר רבין כהזדהות עם תושבי הדרום

(עדכון) - ראש עיריית תל-אביב, רון חולדאי: "כולי תקווה שהקברניטים יבינו את אחריותם לשלומם של תושבי עוטף עזה, אבל גם את ההבנה שיש להשיג הסדר" ■ ראש עיריית שדרות, אלון דוידי: "טפטוף זה לא תוכנית עבודה"

צוק איתן / צילום: רויטרס
צוק איתן / צילום: רויטרס

עשרות אלפים התאספו בכיכר לאות תמיכה והזדהות עם תושבי הדרום: בשעות הערב נערכה בכיכר רבין בתל-אביב הפגנת ענק להבעת סולידריות עם תושבי שדרות ועוטף עזה, תחת השם "לא שותקים באדום". בכיכר התאספו אלפים מתושבי עוטף עזה, ויחד איתם עוד רבים אחרים שהגיעו להביע תמיכה בתושבים, שחיים תחת איום הרקטות והמנהרות מהרצועה.

תושבת נתיב העשרה שהגיעה לכיכר, סיפרה לחדשות 2 Online: "דין הדרום כדין המרכז. אנחנו לא יודעים מה יקרה ביום שני, כשתסתיים הפסקת האש. כמו שאתמול לא ידענו איפה להשכיב את הילדים - בחדר או בממ"ד".

תושבת נתיב העשרה שהגיעה לכיכר, סיפרה לחדשות 2 Online: "דין הדרום כדין המרכז. אנחנו לא יודעים מה יקרה ביום שני, כשתסתיים הפסקת האש. כמו שאתמול לא ידענו איפה להשכיב את הילדים - בחדר או בממ"ד".

בטרם החלה העצרת, יצאו ראשי היישובים של עוטף עזה לפגישה עם ראש הממשלה בנימין נתניהו שאמר להם כי אם הסוגייה לא תיפתר באופן מדיני, המבצע יימשך ולא יתאפשר עוד טפטוף של ירי רקטות.

בעצרת, שהנחו אורלי וילנאי וגיא מרוז, צפויים לנאום ראשי המועצות האזוריות שנמצאות תחת אש כבר 14 שנה: חיים ילין, ראש המועצה האזורית אשכול, יאיר פרג'ון, ראש מועצת חוף אשקלון, אלון שוסטר, ראש המועצה האזורית שער הנגב ותמיר עידאן, ראש מועצת שדות נגב.

רון חולדאי, ראש עיריית תל-אביב, המארחת את העצרת בכיכר רבין, נאם גם הוא בעצרת ואמר: "אני קורא לממשלה - עטפו את העוטף, קודם כל באהבה, אבל יותר מזה - בדיור, בחינוך, בתעסוקה, בפיתוח - לא פחות מאשר בביטחון".

"כולי תקווה שהקברניטים שלנו יבינו סוף-סוף את אחריותם לשלומם של תושבי עוטף עזה, אבל גם את מגבלות הכוח ואת ההבנה שיש להשיג הסדר עם שכנינו", הוסיף חולדאי. "זו דרך שאין לה תחליף. מקווה שהאדום יתחלף במהרה לירוק, ירוק השדות שתוכלו לעבד בשלווה".

מיד אחריו נאם אלון דוידי, ראש עיריית שדרות. "אנחנו לא מוכנים עוד לקבל את המצב הבלתי נתפס בו לאורך שנים יורים עלינו רקטות, ועכשיו גם חופרים לנו מנהרות תחת הרגליים", אמר דוידי. "טפטוף זה לא תוכנית עבודה. אנחנו עייפים מהבטחות והצהרות, וחוששים מהסכמים מדיניים ששוב יסתיימו בפשרה - פשרה על חיינו ועתידנו. דמנו לא הפקר!".

הרחובות שנסגרו בשל העצרת בכיכר רבין בין 18:00 ל-23:00: אבן גבירול מארלוזורוב עד שאול המלך, בלוך, רמברנדט, דוד המלך, צייטלין, מלכי ישראל, גורדון, הדסה ובן גוריון משלמה המלך ועד אבן גבירול. חניות לרכבים פרטיים בחניוני רחוב דובנוב, היכל התרבות, חניון הרכבת וחניון השקם.