זעם אדיר בכנסת על מפגש זועבי-בשארה בקטאר

ישראל כץ: "רק בישראל ח"כים וטרוריסטים חברים באותה התנועה" ■ ח"כ אלכס מילר: "שיישארו איתו בקטאר ויחסכו מאיתנו את תיאטרון האבסורד אותו הם מנהלים בישראל"

חנין זועבי ועזמי בשארה / צילום: מתוך פייסבוק
חנין זועבי ועזמי בשארה / צילום: מתוך פייסבוק

שר התחבורה ישראל כץ תוקף בחריפות את חברי הכנסת מסיעת בל"ד שנסעו לקטאר להיפגש עם עזמי בשארה.

"חברי הכנסת זועבי, גטאס וזחאלקה נסעו במהלך המלחמה לקטאר ונפגשו עם מנהיגם עזמי בשארה ועם תומכי טרור נוספים", כתב כץ בדף הפייסבוק שלו. "רק בישראל ח"כים וטרוריסטים חברים באותה התנועה. תיקנתי את החוק המונע התמודדות לכנסת מתומכי טרור וגם הבאתי לפסילת בשארה ובל"ד בוועדת הבחירות, אבל בג"ץ ביטל את ההחלטה. בימים אלה אני מכין עתירה חדשה נגד זועבי ובל"ד ואני מקווה שהפעם בג"ץ לא יתערב".

גם ח"כ אלכס מילר (ישראל ביתנו) זעם על ביקורם של חברי סיעת בל"ד בקטאר ומסר: "ביקורם של שלושת חברי סיעת בל"ד על אדמתה של סייענית הטרור קטאר, המממנת של ארגון הטרור חמאס, ופגישתם עם המרגל הנמלט עזמי בשארה, זו הוכחה נוספת לפעילותם העוינת כנגד מדינת ישראל, אותה הם אמורים לייצג. אם זחאלקה ושות' מחפשים פינה חמה אצל מנהיגם הרוחני, עזמי בשארה, שיישארו איתו בקטאר ויחסכו מאיתנו את תיאטרון האבסורד אותו הם מנהלים בישראל".

ב-8 באפריל 2007 עזב בשארה את ישראל, אך הוטל צו איסור פרסום מלא על נסיבות עזיבתו‏. ב-22 באפריל אותה שנה הגיש בשארה את מכתב התפטרותו מהכנסת לקונסול ישראל בקהיר‏. לימים הוסר חלקית הצו ונודע כי ישנו חשד שמא בשארה יצר קשר עם סוכן מטעם חזבאללה במהלך מלחמת לבנון השנייה והעביר לו מידע על מקומות אסטרטגיים לטיווח טילים וכן מידע בדבר השפעת הגדלת טווח הטילים מעבר לחיפה, מסר הערכות על סיכויי ההתנקשות בנסראללה, וכן מידע והערכות בנוגע לשינויים צפויים בהיערכות ישראל תוך כדי מלחמה. בשארה קיבל, לפי החשד, מאות אלפי שקלים בגין הסיוע.