רשות הפטנטים בישראל אישרה את הפטנט של קולפלנט

קולפלנט זוכה ביתרון לשמירה על בלעדיות הייצור וההפקה של קולגן בשיטות שפיתחה

יחיאל טל - מנכ"ל קולפלנט / צילום: איל יצהר
יחיאל טל - מנכ"ל קולפלנט / צילום: איל יצהר

חברת קולפלנט , העוסקת בפיתוח וייצור מוצרים רפואיים על בסיס קולגן רקומביננטי אנושי, הודיעה כי רשות הפטנטים בישראל אישרה את הפטנט שלה המגן על שיטות ייצור הקולגן האנושי בצמחים.

בכך, בהמשך לקבלת פטנט דומה בארה"ב אותו פרסמה החברה לפני מספר חודשים, זוכה קולפלנט ביתרון לשמירה על בלעדיות הייצור וההפקה של קולגן בשיטות שפיתחה.

טכנולוגיית החברה מתבססת על ייצור קולגן אנושי (החלבון השכיח ביותר בגוף האדם) איכותי באמצעות הנדסה גנטית בצמחי טבק, בדרך של החדרת חמישה גנים אנושיים אל הצמח. על בסיס הקולגן האנושי המיוצר על ידי החברה, מפתחת החברה מגוון פתרונות רפואיים לטיפול בדלקות בגידים, פצעים כרוניים בקרב חולי סכרת ובפצעים ניתוחיים, שתל לריפוי שברים בעצמות ועוד.

"קיימת חשיבות לשימור מעמדנו כחברה היחידה בעולם שהינה בעלת היכולת לייצור קולגן אנושי בצמחים, גם במפעל הקיים וגם במפעלים נוספים בישראל להם שואפת החברה", יחיאל טל, מנכ"ל קולפלנט. "אישור פטנט בישראל על שיטות ייצור הקולגן של קולפלנט מחזק מעמד זה. עד כה הוענקו לנו אישורים לפטנטים המגנים על טכנולוגיית הליבה של החברה, בארה"ב, במדינות האיחוד האירופי, סין, יפן, אוסטרליה, דרום-אפריקה, הודו, מקסיקו, ניו-זילנד וסינגפור ואנו נמשיך לפעול להרחבת וביסוס הקניין הרוחני של החברה".