ח"כ קריב: לחשוף מיד מקור המימון למפגש זועבי-בשארה

ח"כ קריב דורשת מוועדת האתיקה לקיים דיון בהול בנסיעת 3 חברי הכנסת מסיעת בל"ד לקטאר, להיפגש עם בשארה ■ "האם הם קיבלו אישור מהכנסת? מי מימן את נסיעתם? מה הייתה מטרת הנסיעה?" ■ מירי רגב: לחקור אותם

חנין זועבי ועזמי בשארה / צילום: מתוך פייסבוק
חנין זועבי ועזמי בשארה / צילום: מתוך פייסבוק

הסערה בכנסת על מפגש חברי סיעת בל"ד עם ח"כ לשעבר עזמי בשארה בקטאר נמשכת. ח"כ יפעת קריב (יש עתיד) פנתה היום (ב') בבהילות ליו"ר ועדת האתיקה, ח"כ יצחק כהן, בבקשה לבדוק ולפרסם מי מימן את נסיעתם של חברי הכנסת לקטאר, הנחשבת מדינת אויב, על מנת להיפגש עם בשארה, החשוד במסירת מידע לחיזבאללה במהלך מלחמת לבנון השנייה.

"אין זה סוד שמשפחת אית'אני השולטת בקטאר מממנת את רצועת עזה בכלל וחמאס בפרט בסכומי עתק", כותבת קריב לכהן. "מבצע 'צוק איתן' חשף לעולם כולו לאיפה זורם הכסף למערכת משומנת של - טרור ואימה. במקום לחפור תעלות לביוב ומנהרות לרכבות בעיר הצפופה בעולם, בחרו המנהיגים לחפור תעלות טרור. היועץ הבכיר בממשל הקטארי היינו ישראלי, חבר כנסת לשעבר, מדבר את שפתנו, מכיר על בוריה את עבודת הכנסת, הממשלה וההנהגה הישראלית האדם הינו - עזמי בשארה שהוכר כבוגד".

קריב מציינת כי המפגש בין בשארה לבין חה"כ חנין זועבי, באסל גטאס וג'מאל זחאלקה בוצע - למיטב ידיעתה - ללא אישור ועדת האתיקה של הכנסת, בעוד שכל נסיעה של ח"כ לחו"ל מחייבת אישור מראש של ועדת האתיקה - כולל מהות הנסיעה ומקור המימון.

בערוץ 2 דווח כי השלושה טענו שנסיעתם מומנה באופן פרטי ולא ע"י קטאר.

"אבקש לדעת האם חברי הכנסת של בל"ד הגישו וקיבלו את האישורים הנדרשים לנסיעתם, מיהו גורם המימון ומהי מטרת הנסיעה?", כותבת קריב. "אם לא הגישו חברי הכנסת בקשה ובחרו להתעלם מתקנון הכנסת ולרמוס את חוקי הדמוקרטיה הישראלית, אני דורשת לכנס את הוועדה במיידי לדיון בנושא, לבחון את הסרת חסינותם ולהפעיל את כל הסנקציות העומדות בפני הוועדה כנגד חברי הכנסת. הקשר בין בל"ד לקטאר, לטרור בעזה, להרג חיילנו ופגיעה באזרחנו מתבהר ומסנוור בכאב".

גם ח"כ מירי רגב (הליכוד) זועמת על הנסיעה וקוראת ליועמ"ש יהודה וינשטיין לחקור את הח"כים מבל"ד: "נכון יהיה לחקור את חברי הכנסת ג'מאל זחאלקה, חנין זועבי ובאסל גטאס שנסעו לארץ הטרור, בפרט בימים שידוע לכל שהטרור ממומן על ידי ראשי קטאר, ושבקטאר שוהים ראשי חמאס ומקבלים הגנה. לישראל יש תקדים לכך ולא נשכח את חבר הכנסת לשעבר, עזאמי בשארה, שבגד במדינה והשתכן בקטאר - עיר המקלט של הטרוריסטים".

עוד הגיב שר החוץ אביגדור ליברמן בדף הפייסבוק שלו: "נסיעתם של חברי סיעת בל״ד, המפלגה שהוקמה ומונהגת ע״י עזמי בשארה, מי שהואשם בריגול חמור וברח מישראל, מוכיחה שוב ובאופן נחרץ לאלו שעוד פקפקו בכך, שאין להם כל מקום בכנסת ישראל.

"בעוד ישראל נמצאת עדיין במערכה קשה נגד הטרוריסטים מארגון החמאס, חברי בל״ד נוסעים לקטאר ומפגינים תמיכה בחאלד משעל וחבר מרעיו. מפלגת 'ישראל ביתנו' עתרה בעבר לוועדת הבחירות המרכזית בבקשה לפסול את בל"ד מלהתמודד לכנסת אך בית המשפט העליון דחה את העתירה. אנו נמשיך ונעשה ככל שניתן על מנת שרשימת הגייס החמישי המייצגת את ארגוני הטרור בכנסת ישראל תמצא את מקומה הרחק מבית הנבחרים ומאחורי סורג ובריח.

"בנוסף, אני סבור כי עם שובם מקטאר מן הראוי שהיועץ המשפטי לממשלה יבחן את מקור המימון לנסיעתם של הח"כים, מי שילם על האירוח בבית המלון המפואר, האם הצטיידו בכסף מזומן שהועבר ע"י בשארה ומפעיליו, את חוקיות הביקור, האם נעברו עבירות של ביטחון המדינה כגון מגע עם סוכן זר והאם הועברו כספים, לבקשתם, מקטאר לארגון הטרור 'בני הכפר'".