בכיר בסטימצקי: "בראל לא תקבל בונוס"; מקורביה: "זה ספין"

(עדכון) - ‎‎בכיר ברשת: המנכ"לית לשעבר לא תקבל 2 מיליון דולר כי התפטרה - והפרה בכך תנאי לקבלת הבונוס‏

‎‎בעוד סטימצקי מתאוששת מעט מתקופה קשה, המנכ"לית לשעבר, איריס בראל, נמצאת בעיצומו של קרב על הבונוס הגדול שהיא אמורה לקבל מהרשת במקרה של העברת בעלות בה.

לפי החוזה, שנחתם עם קרן מרקסטון, מחזיקת השליטה בסטימצקי עד לאחרונה, בראל הייתה אמורה לקבל במקרה כזה לא פחות מ-2 מיליון דולר.

במסגרת העברת הבעלות ברשת לאור המצב הפיננסי הקשה שלה, הושגה הסכמה כי בראל תוותר על מחצית הבונוס. עתה היא תובעת להשוות את הקיצוץ בבונוס לזה שנגזר על ספקי הרשת - כלומר בשיעור של 30%, כך שיישארו בידיה עוד כ-1.5 מיליון שקל, ובסך-הכול כ-5 מיליון שקל.

אולם בסטימצקי נראה שאין כלל כוונה לשלם את הבונוס. נדמה כי התנהלות בראל בעת העברת הבעלות, המצב הקשה שאליו הביאה את הרשת ועזיבתה בהתפטרות מתוקשרת במקום להישאר כמה זמן שהרוכשים יזדקקו לעזרתה (מלכתחילה היא הסכימה עימם שהיא תישאר שנה כדי לסייע) - כל אלה יצרו רוח רעה בין הצדדים, שמפחיתה את רצון הבעלים החדשים לשלם לה את הבונוס או חלק ממנו.

גורם בכיר בסטימצקי אמר היום (ב') כי "מה שברור שכאשר היא מתפטרת, אין זכאות לבונוס, והיא התפטרה. להבנתנו, דירקטוריון סטימצקי לא אישר בונוס, וזה תנאי לקבלתו. גם אם הבונוס היה מאושר, לא הייתה לו הצדקה מוסרית ומשפטית, לאור מצב החברה ותמיהות בקשר להתנהלות הכספית בעבר. סטימצקי עורכת בדיקות, שעם סיומן הדירקטוריון יקבל החלטה בעניין".

מסטימצקי נמסר כי "איננו מנהלים את ענייניו הכספיים באמצעות אמצעי התקשורת".‏

מנגד, מקורבים לבראל מסרו כי "מדובר בספין תקשורתי. יפית גרינברג מכירה את ההסכם, ואנו בטוחים שהיא תכבד את ההסכמים". ‏ ‏ ‏‏‎‏‎‏ ‏