הטוטו העלה את הסכם השיווק עם ליגת הכדורסל ל-14 מיליון שקל

יקבל שני משחקים בימי שני, וישלם סכום שיא למינהלת ■ הגדלת ההסכם מגיעה על רקע החלטת הטוטו לבטל את הסכמי השיווק של ליגת הנשים והליגה בכדורעף

שמואל פרנקל / צלם: תמר מצפי
שמואל פרנקל / צלם: תמר מצפי

מינהלת הליגה בכדורסל רושמת את ההישג המסחרי המשמעותי ביותר מאז הקמתה, כשחתמה עם הטוטו על הסכם שיווק במסגרתו תקבל 14 מיליון שקל בעונת 2014/15. מדובר על הסכם שיא בתולדות הכדורסל הישראלי, ותוספת של 2 מיליון שקל בהשוואה לעונה הקודמת.

במסגרת ההסכם תמשיך הליגה הבכירה להיקרא "ליגת ווינר סל", כאשר הטוטו ימשיך ליהנות מאזור הפרסום היוקרתי ביותר באולמות - עיגולי האמצע, ובנוסף פרסום ב"לדים" (שילוט אלקטרוני) לאורך המגרש. בתמורה להגדלת הסכם השיווק, יקבל הטוטו אלמנטים נוספים העונה: כך למשל ימותגו גם כדורי המשחק ויופיע עליהם הלוגו "ווינר"; המינהלת הגדילה את כמות המחזורים בליגה בהשוואה לעונה שעברה (נוסף סיבוב שלישי מלא) מה שיאפשר לווינר עוד ימי הימורים; בנוסף התחייבה המינהלת להעביר שני משחקים ליום שני, על מנת לאפשר פיזור ימי הימורים טוב יותר עבור הטוטו. כמו כן, התחייבה המינהלת על עוד פעילות קיד"מ עבור הטוטו.

מתוך 14 מיליון שקל, שלושה מיליון שקל יוקצו ל"סעיף ישראליות" ויחולקו רק לקבוצות שלא יחרגו במהלך כל העונה מרישום של ארבעה זרים בטופס המשחק. לכל קבוצה מובטח מענק של 250 אלף שקל מכספי ההסכם מסעיף זה. בעונה שעברה 10 מתוך 12 הקבוצות הליגה זכו ל"מענק ישראליות".

חלק מהכסף שבהסכם עם הטוטו יועבר ישירות לקבוצות שמשחקות במפעלים האירופיים, למעט היורוליג - 150 אלף שקל לקבוצה שמשחקת ביורוקאפ, ו-75 אלף שקל לקבוצה שמשחקת בליגה הבלקנית; כמו כן, 525 אלף שקל מתוך ההסכם יועברו כמענקי מיקום, שיחולקו בין הקבוצות שיסיימו במקומות 7-1.

ההסכם עם הטוטו שווה כ-50% מכלל ההכנסות הצפויות של המינהלת בעונה הקרובה.

יש לציין כי ההסכם המשודרג עם הליגה בכדורסל שאושר בדירקטוריון הטוטו מגיע במקביל להחלטה של הדירקטוריון בשבוע שעבר שלא לאשר הסכמים שיווקיים אחרים: עם הליגה בכדורעף (שעמד על 700 אלף שקל), ליגת הנשים בכדורסל (2 מיליון שקל), והסכם השיווק עם איגוד הכדורסל (2.5 מיליון שקל).

אגב, למינהלת הליגה בכדורסל כבר היה הסכם שיא בסך 14 מיליון שקל לעונה עליו חתמה עם מפעל הפיס עבור עונת 2012/13, אלא שהוא בוטל כמה חודשים לפני תחילת אותה עונה, אחרי שהפיס החליט בזמנו שלא להמשיך את ההתקשרות.

הוארך ההסכם עם הרכבת עבור 300 אלף שקל

ההסכם עם ערוץ 1 על שידור המשחק המרכזי יימשך גם השנה, עבור 6 מיליון שקל. בעניין הזה הוחלט על שינוי קל של שעות המשחקים, שישפיע גם על שעת הפתיחה של הליגה בכדורגל: "ערב הספורט של ישראל" שישודר ביום שני נדחה מעט לכיוון הפריים-טיים ויחל בשעה 19:00 עם המשחק המרכזי בכדורסל, כאשר המשחק המרכזי של ליגת העל בכדורגל נדחה בעשר דקות וייפתח ב-21:00.

בתוך כך, הוארכה ההתקשרות בין המינהלת לבין רכבת ישראל, בהסכם שיעמוד על 300 אלף שקל לעונה הקרובה.