הסיטקום "ישראל" נמכר לרשת ABC האמריקאית

מדובר בפורמט של ערוץ 10 ואולפני הרצליה ■ אולפני הרצליה ניהלו את תהליך מכירת הסדרה לסוני ■ נתונים מאכזבים ל"הכוכב הבא" של קשת ב-ABC

רשת הטלוויזיה האמריקאית ABC רכשה להפקה מקומית את פורמט הסדרה הקומית של ערוץ 10 ואולפני הרצליה, "ישראל".

הסיטקום, בכיכובו של ישראל קטורזה, יופק בארה"ב על-ידי ג'יימי טארסס ואולפני סוני וייכתב על-ידי התסריטאי מאט טארסס, אשר כתב בעבר עבור הרשת את הסדרה "הגולדברגים".

אולפני הרצליה ניהלו את תהליך מכירת הסדרה לסוני. חברת דורי מדיה מפיצה את הפורמט מחוץ לישראל.

כל פרק בסדרה עוסק בקורות גיבוריה במקומות שונים. ישראל, אשתו ורד (הילה סרג'ון) והחבר הטוב רן (שלומי קוריאט) מגיעים לכל אחד מהמקומות, מסתבכים ומסבכים את עובדי ואורחי המקום בשלל בעיות.

מלבד "ישראל", מכרו לאחרונה האולפנים בתחום הדרמה גם אופציה להפקת סדרת הסדרה "תמרות עשן" של הוט לחברת ההפקה האנגלית STV. קודם לכן נמכרו הזכויות להפקת הסדרה גם לארה"ב ולצרפת.

בערוץ 10 בירכו את יוצרי הסדרה, ישראל קטורזה, רן לוי, שי בן-עטר ורועי פלורנטין; ואת מנהלי אולפני הרצליה, אפרת דרור ויואב פרץ. "זו פעם רביעית בתוך שנה אחת שבה רשת טלוויזיה בינלאומית גדולה רוכשת לשידור סדרת דרמה שהוזמנה על-ידי ערוץ 10, ויש בכך להעיד על איכות התכנים המיוצרים בתנאי תחרות", נמסר.

בתוך כך, רשת ABC רושמת שיא צפייה שלילי לגרסה האמריקאית ל"הכוכב הבא" של קשת. בשבוע שעבר רשמה התוכנית שפל בנתוניה עם 2.93 מיליון צופים בסך-הכול, פחות ממיליון מהם בדמוגרפיה הנחשקת של בני 18-46.

באחרונה קיצצה הרשת - בתוך תוכנית אחת - את מספר המתמודדים בתוכנית מ-13 ל-6 מתמודדים בלבד, זאת ככל הנראה על מנת לחתור מוקדם יותר לקראת סיום העונה, כשבתוכנית אחר-כך שני מתמודדים נוספים הודחו לקראת גמר התוכנית.

"הכוכב הבא", שמשכה תשומת-לב עולמית עם השקתה בישראל ונמכרה למדינות רבות ברחבי העולם, עשויה להיות מושפעת משמעותית מההצלחה הפושרת שלה בארה"ב.