גאדג'טים: סמסונג גלקסי גרנד 2 - מסך גדול ואיכות סבירה

הגרנד 2 הוא מכשיר טוב, אבל הוא לא מורגש בין המגוון הרב של הסמארטפונים מבית סמסונג ■ מצד שני, רמת המחיר הנוחה שלו תעזור להתמודד מול מכשירים אחרים שעל המדף

האסטרטגיה של סמסונג בתחום הסמארטפונים היא לייצר מגוון גדול של מכשירים, כך שכל אדם ימצא את המוצר שמתאים בדיוק בשבילו. שיטת העבודה הזו גם יוצרת בלבול רב, והצרכנים לא ממש יודעים מה ההבדלים בין סמארטפון אחד למשנהו. דגם Galaxy Grand 2 הוא מוצר שבא לתת פתרון למי שמחפש סמארטפון עם מסך גדול ועם תג מחיר של 2,000 שקל.

מסך: המסך של הגרנד 2 קצת יותר גדול מהמסך של גלקסי S5. מדובר ב-5.25 אינץ' לעומת 5.1 אינץ'.

אבל הגודל לא קובע. איכות המסך פחות טובה, כאשר הרזולוציה עומדת על 1280 על 720 פיקסלים, כלומר HD ולא Full HD. הטכנולוגיה שעומדת מאחורי המסך היא TFT ולא AMOLED, כמו שהתרגלנו לראות בסמארטפונים היותר יקרים של החברה. התוצאה היא בעיקר צבעים דהויים, כאשר גם ההתמודדות עם אור שמש ישיר פחות טובה. מצד שני, לסמארטפון הפונה לקטגוריית הביניים, זה בהחלט מספק.

חומרה: המעבד שמריץ את הגרנד 2 הוא מרובע ליבות במהירות 1.2 ג'יגה מסוג סנפדרגון 400 עם 1.5 ג'יגה זיכרון ורק 8 ג'יגה זיכרון לאחסון. מה שאומר, שרוב הסיכויים שתצטרכו לרכוש גם כרטיס זיכרון. מערכת ההפעלה היא אנדרואיד בגרסת ג'לי בין (4.3) ולא קיטקט החדשה יותר.

מצלמה: חיישן 8 מגה פיקסל עם מיקוד אוטומטי ופלאש. התמונות יוצאות טוב רק בתנאי תאורה אידאליים, כאשר באור יום עם מעט צל, התמונה מתחילה לקבל קצת גרעון. גם צילום השמיים מקבל גוון לבן ולא כחול. צילום הווידיאו באיכות Full HD, ומפתיע לטובה באיכותו.

סוללה: הסוללה נשלפת ומגיעה בקיבולת של 2,600 מיליאמפר, ברוב המקרים היא מחזיקה עד שעות הלילה המאוחרות.

בשורה התחתונה: הגרנד 2 הוא מכשיר טוב, אבל הוא לא מורגש בין המגוון הרב של הסמארטפונים מבית סמסונג. מצד שני, רמת המחיר הנוחה שלו, תעזור להתמודד מול מכשירים אחרים שעל המדף.

מחיר: 1,900 שקל.

ציון: 8.

לכל ביקורות הגאדג'טים של "גלובס" - לחצו כאן