"להילחם עד חורמה": כך הסביר נתניהו בספרו איך לנצח הטרור

בשנת 2004 יצא ספר פרי עטו של בנימין נתניהו, שמסביר כיצד יש להילחם בטרור ■ היום, לאחר מבצע "צוק איתן" ומו"מ עם החמאס שנמשך שבועות, הספר מקבל משמעות אחרת לגמרי

בנימין נתניהו - מבצע "צוק איתן" / צילום: רויטרס
בנימין נתניהו - מבצע "צוק איתן" / צילום: רויטרס

טרור הוא איום אסטרטגי על השלום ועל עתידה של מדינת ישראל. נקודת המוצא למאבק נגד הטרור היא הסירוב הגמור להיכנע לתביעותיו, בצד החלטה אמיצה להילחם בו עד חורמה".

את הדברים האלה כתב רה"מ בנימין נתניהו בספרו "מלחמה בטרור" שיצא לאור בשנת 2004. הדברים מקבלים היום משמעות על רקע מבצע "צוק איתן" שהסתיים בהבנות עם ארגון הטרור חמאס לאחר מו"מ שנמשך שבועות, וזאת בניגוד להבטחתו של נתניהו ב-2009 "למוטט את שלטון החמאס".

הספר "מלחמה בטרור" הוא ספר המשך של נתניהו לספר "הטרור: כיצד יוכל המערב לנצח", אותו ערך נתניהו ב-1986, שם כתב על האופן שבו יש להילחם בטרור. בספר "מלחמה בטרור" מתאר נתניהו את דרכי הפעולה של הטרור האיסלאמי ומציע דרכים לטפל בו.

והנה דברים שאמר נתניהו בסיום מבצע "עמוד ענן" לפני פחות משנתיים, כראש ממשלה, לאחר ההכרזה על הפסקת אש: "יש לנו הישגים גדולים מאוד במבצע הזה. צה"ל הכה קשה מאוד בחמאס ובשאר ארגוני הטרור. ראשי הטרור - רבים מהם נהרגו. חיסלנו אלפי טילים שכוונו לדרום הארץ וכמעט את כל הטילים שכוונו למרכז הארץ. אנחנו פעלו על יעדי תשתיות של ארגוני הטרור, דברים שנבנו במשך שנים רבות הושמדו. אנחנו ערוכים לפעול במידה שהשקט יופר. אני יודע שיש אזרחים המצפים לתגובה חריפה עוד יותר. אנו ערוכים גם לזה. אנחנו בוחרים, כפי שעשינו במבצע הזה, להחליט מתי לפעול, נגד מי לפעול וכיצד לפעול. עכשיו אנחנו נותנים הזדמנות להפסקת אש. זה הצעד הנכון בעת הזאת למדינת ישראל, אבל אנחנו ערוכים גם לאפשרות שהפסקת האש לא תקוים ואנחנו נדע ונדאג לפעול לפי הצורך".