טיב טעם הצליחה להקפיץ את הרווח ברבעון ל-8.5 מיליון שקל

ברשת מציינים כי הגדלת תמהיל ומגוון המוצרים בתחום היבוא והשיווק סייעו לשיפור הרווח הגולמי שלה, לעומת מגזר הסופרמרקטים ששמר על יציבות

חגי שלום טיב טעם / צלם: יונתן בלום
חגי שלום טיב טעם / צלם: יונתן בלום

‎‎חברת טיב טעם סיכמה את המחצית הראשונה של 2014 במגמה חיובית.‏ רווחי טיב טעם עלו בינואר-יוני ב-9% והתקרבו ל-10 מיליון שקל, כאשר כמעט כל הרווח נזקף לרבעון השני, בו קפצו רווחיה בכמעט פי 3 ל-8.5 מיליון שקל.

‏‏‏הכנסות רשת השיווק שבשליטת חגי שלום התחזקו במחצית השנה ב-3.5% ל-589 מיליון שקל, וברבעון השני לבדו הם עלו ב-9.5% ל-314 מיליון שקל. הרווח הגולמי עלה במחצית ב-3.5% ל-172 מיליון שקל, וברבעון הוא השתפר ב-13% ל-92.5 מיליון שקל. ‏

‏מהדוחות עולה כי הפדיון הממוצע למ"ר בסניפי הרשת והפדיון בחנויות זהות נמצאים במגמה שלילית, עם ירידה של כ-2.5%-3%, המיוחסת להעמקת התחרות בענף ולהאטה בפעילות במשק הישראלי.

נתון נוסף שממחיש את המגמה השלילית בסניפי הסופרמרקטים של החברה הוא שיעור הרווח התפעולי שלהם, שבמחצית השנה עמד על 1.3% בלבד, לעומת 2.5% במחצית המקבילה אשתקד.

‏‏בסיכום המחצית הוצאותיה של טיב טעם עלו, והורידו את הרווח התפעולי ב-8% ל-17 מיליון שקל. שיעורו מהמכירות קטן מ-3.3% ל-2.9%, אבל ירידה בהוצאות המסים סייעה לרשת לשפר את הרווח הנקי.

ממבט על הרבעון השני לבדו ‏עולה כי הרווח התפעולי גדל בכ-6% ל-13 מיליון שקל, ושיעורו מהמכירות היה במגמה חיובית (4.1%), דבר שבא לידי ביטוי בקפיצה בשורה התחתונה.‏

טיב טעם מחזיקה ב-34 סניפי רשת המזון (לעומת 29 במחצית המקבילה אשתקד) ו-8 סניפי חנויות כלי מטבח (‏‏DOMO‏), ובנוסף היא מייבאת ומשווקת מוצרי מזון. בתחילת השנה הרחיבה טיב טעם את פעילות היבוא והשיווק, עם רכישת "החברה הסקוטית למשקאות", יבואנית ומשווקת משקאות אלכוהוליים. ‏‏‏

בטיב טעם מציינים כי הגדלת תמהיל ומגוון המוצרים בתחום היבוא והשיווק סייעו לשיפור הרווח הגולמי שלה, לעומת מגזר הסופרמרקטים ששמר על יציבות ברווחיות הגולמית.