מנכ"ל AIG הפורש בן-משה: נותרו לי 9 חודשים לחיות

בן-משה, שאובחן כחולה סרטן ב-2010, הודיע ביוני כי הוא מקדים את פרישתו לספטמבר ■ בראיון ל"בלומברג" הוא מספר כי נותרה לו פחות משנה לחיות

רוברט בן משה, מנכ"ל AIG / צלם רויטרס
רוברט בן משה, מנכ"ל AIG / צלם רויטרס

רוברט בן-משה, מנכ"ל ענקית הביטוח AIG, גילה בחודש מאי כי נותרו לו 9 חודשים לחיות, ולכן הקדים את התפטרותו מהחברה, כך הוא חושף בראיון שהעניק לסוכנות "בלומברג".

בן-משה, שאובחן כחולה סרטן ב-2010, אמר כי דירקטוריון החברה שמח על החלטתו להקדים את פרישתו. "אני לא מתכוון לשחק עם זה", אמר.

מאז 2010 עבר בן-משה סדרה של טיפולים מאז 2010, אולם בחודש מאי הודיעו לו הרופאים כי נותרה לו פחות משנה לחיות. "הם אומרים שאני יציב, שזו מילה גדולה, כי לא הייתי יציב בחצי השנה האחרונה, ועברתי טיפול מסיבי בטכנולוגיה חדשה לשלושה חודשים, שלא עזרה כלל".

ביוני הודיעה AIG כי בן-משה יפרוש מתפקידו בתחילת ספטמבר אך ימשיך לשמש כיועץ מיוחד של החברה. פטר הנקוק יחליף את בן משה בתפקידו.

בן-משה הצטרף לענקית הביטוח ב-2009, כאשר בכירי משרד האוצר האמריקאי מינו אותו לתפקיד בעקבות השתלטות הממשל על החברה שהייתה על סף פשיטת רגל בעקבות המשבר הפיננסי שפרץ ב-2008.

עם כניסתו לתפקיד בן-משה הבטיח להבריא את החברה ולהחזיר למשלמי המסים האמריקאיים את כל הכסף שהממשל הזרים לחברה בנוסף לרווחים. והוא אכן עמד במילה שלו: בתקופת כהונתו של בן משה רווחי החברה צמחו בכ-60% מדי שנה ומניית החברה זינקה ב-100%.