הותר לפרסום: המשנה לפרקליט המדינה - הבכיר שדרס למוות

עו"ד יהודה שפר, המשנה לפרקליט המדינה לענייני אכיפה כלכלית, הוא החשוד בדריסתו למוות של חזי מנסור בחיפה ■ טוען כי המנוח התפרץ לכביש

עו"ד יהודה שפר / צילום: איל יצהר
עו"ד יהודה שפר / צילום: איל יצהר

עו"ד יהודה שפר (51), המשנה לפרקליט המדינה לענייני אכיפה כלכלית, הוא הפרקליט הבכיר שדרס למוות את הולך הרגל חזי מנסור ביום שבת האחרון בחיפה - כך הותר היום (ב') לפרסום.

התאונה הקטלנית התרחשה בשבת לפני הצהריים ברחוב אבא חושי בשכונת רמת-אלמוגי בחיפה. מנסור, בן 65 במותו, גמלאי של בנק דיסקונט, נפגע על הכביש מהמכונית בה נהג שפר בזמן שמנסור עסק בפעילות ספורטיבית, במקום בו ככל הנראה אין מעבר חצייה.

שפר טוען כי מנסור התפרץ לכביש, וכי התאונה התרחשה שלא באשמתו. רישיונו של שפר נשלל למשך 3 חודשים, ודרכונו נלקח ממנו. בוחני אגף התנועה במשטרה ממשיכים בחקירת המקרה.

שפר הוא פרקליט רב-פעלים וזכויות. בספטמבר 2009 מונה שפר, שקודם לכן עמד בראשות הרשות לאיסור הלבנת הון, למשנה לפרקליט המדינה לאכיפה כלכלית, והוא הראשון שמכהן בתפקיד זה. במסגרת התפקיד מרכז שפר את כלל פעילות הפרקליטות בתחום האכיפה הכלכלית, תוך שילוב כלים אזרחיים, מינהליים, פיסקאליים ופליליים.

שפר, נשוי ואב לשניים, הוא בעל תואר שני במינהל ציבורי מאוניברסיטת הרווארד. מסוף 2001 הוא עסק בהקמת הרשות לאיסור הלבנת הון ובניהולה. לפני כן עבד במחלקת הבג"צים בפרקליטות המדינה.

שפר הוא גם בכיר לשעבר בפרקליטות הצבאית ואלוף משנה במיל'. בעבר הוגשה נגדו תלונה על הטרדה מינית על-ידי קצינה זוטרה בשם דנה מועד ששירתה עמו, שהסתיימה בלא כלום. לאחר שהתיק נסגר עתרה מועד לבג"ץ בטענה כי ההליך בבית המשפט הצבאי שבו זוכה שפר היה לקוי, אך שופטי העליון דאז, מישאל חשין, אליעזר ריבלין ומרים נאור, דחו את טענותיה. לאור החלטת בג"ץ נסללה דרכו של שפר לתפקיד ראש הרשות למלחמה בהלבנת הון.

קורבן התאונה, חזי מנסור המנוח, פרש לגמלאות מבנק דיסקונט לפני כשנתיים, ובתפקידו האחרון היה סגן ראש החטיבה העסקית בבנק. לפני כן שימש בין היתר כמנהל מרחב ירושלים של הבנק וכמנהל הסניף הראשי בחיפה.

"תאונה בלתי נמנעת"

פרקליטתו של שפר, עו"ד ניצה כהן, מסרה: "99.9% שזו תאונה בלתי נמנעת. אין סיכוי שאדם סביר שהיה נקלע לאותה סיטואציה יכול היה לעצור ולא לפגוע באדם, כי אותו קורבן פשוט רץ לתוך כביש בלי לאמוד את המרחק".

לדבריה, "יש במקום מפגע מאוד קשה לטעמי, זה כביש דו-מסלולי שבאמצע ישנו אי תנועה עם צמחים. קטע מסוים שם נמוך מהמדרכה ומטעה כאילו מותר לעבור שם. אבל אין מעבר חציה במקום, וזה ממש מהווה סיכון. שכנים ששוחחו עמו במקום סיפרו כי אנשים טועים וחוצים שם בשל אותה הטעיה".