המדינה תתנגד לבקשה למנות מלווה לדואר ישראל

רשות החברות ומשרד התקשורת הסכימו לבקש דחייה של 45 יום כדי להשלים המו"מ עם ההסתדרות לגבי מספר המפוטרים

דואר ישראל / צילום: תמר מצפי
דואר ישראל / צילום: תמר מצפי

דיון שנערך הבוקר אצל המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, עו"ד אבי ליכט, בנושא דואר ישראל, גיבש את עמדת המדינה לכדי התנגדות לבקשת מחזיקי האג"ח למינוי מלווה מטעמם לחברת דואר ישראל. עמדת המדינה גובשה על ידי רשות החברות הממשלתיות, משרד התקשורת וחברת דואר ישראל במשותף והיא תוצג בדיון ביום רביעי הקרוב בבית המשפט.

המדינה תבקש מבית המשפט ארכה של 45 יום על מנת להמשיך את המו"מ עם העובדים. לא מן הנמנע כי העובדים באמצעות ההסתדרות יבקשו להיות חלק מההליך ביום רביעי.

לאחר הישיבה אצל היועץ המשפטי לממשלה התכנס דירקטוריון הדואר ודן בהשלכות המצב החדש וזאת בעקבות ההודעה של רשות החברות מאתמול שהיא מרימה ידיים לנוכח הקשיים במו"מ עם העובדים. רשות החברות החליטה לדווח על הפסקת המו"מ עם ההסתדרות לאחר שלא הצליחה להגיע להבנות עם יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן לגבי מספר המפוטרים במסגרת תוכנית ההבראה המתגבשת.

בעלי אגרות החוב דורשים למנות נציג מטעמם שישמש כמשקיף או כמלווה של החברה, וזאת מחשש שהחברה לא תוכל לעמוד בפירעון החוב שלה כלפיהם, ועל כך הדיון בבית המשפט ביום רביעי. דואר ישראל גייס 400 מיליון שקל ב-2010 והחוב כיום הוא כ-310 מיליון שקל.

עובדי הדואר החלו היום בעיצומים בעקבות פיצוץ המו"מ והם לא יחלקו דואר ביישובים שבהם אין סניפי דואר למעט יישובי עוטף עזה. עוד נודע כי אתמול שוחחו ביניהם שר האוצר יאיר לפיד וניסנקורן על המשבר בחברה במטרה למצוא דרך לפתור את הבעיה כמה שיותר מהר.

חיים אלמוזנינו, מנכ"ל דואר ישראל, שלח היום מכתב ליו"ר ועד העובדים של הדואר שמעון פרג'ון, וכתב לו כי השבתת החברה בשעה זו, עשויה להוביל לקריסתה. אלמוזנינו כתב: כפי שידוע לך היטב, ביום רביעי הקרוב יתקיים דיון בבקשת נושי החברה למנות משקיף מטעמם שיפקח על התנהלותה. מדובר בצעד אשר עלול להביא בהמשך הדרך להקפאת הליכים. שביתה בעיתוי כה בעייתי, מסכלת את הסיכוי להעלות את החברה על פסים של יציבות כלכלית ומעמידה את קיומה העצמאי בסכנה ברורה. זהו צעד חסר אחריות החותר תחת אושיות החברה ועלול להשיג בדיוק את ההיפך מהמוצהר בהודעתך: "לשמור על החברה ועל פרנסת העובדים".

ובהמשך: לטענתך כאילו הגענו כבר ל"ערב חתימה על הסכם" ואז "שלפו" לכאורה החברה ומשרד האוצר "שפן מהכובע" בדמות מעמדם של העובדים הארעיים המועסקים מעל לחמש שנים, אין כל אחיזה במציאות. חילוקי הדעות בדבר מעמדם של העובדים הללו אינם חדשים וברור לכולנו כי מעמדם אינו כשל קבועים".

עובדי הדואר מתכוונים להשבית מחר את סניפי תל אביב במחאה.