הלקח של ערוץ 10

"עד סוף העולם" מלמדת את ערוץ 10 מה לא לנסות לעשות עוד לעולם

"עד סוף העולם" - חצי הגמר - חלק א', יום ג' 21:00, ערוץ 10

גם בערוץ שידע לא מעט כשלים במהלך שנות קיומו, משמשת תוכנית הריאליטי הזו תזכורת כואבת לימים שבהם ניסה ערוץ 10 להתחרות בערוץ 2 על אותה המשבצת.

"עד סוף העולם" היא תוכנית שראויה להילמד בבתי-ספר לטלוויזיה כהוכחה לכך שפורמט אינו סיר חמין (שאליו כידוע מספיק להכניס את כל המרכיבים הנכונים ולחכות): מנחה לוהט, רעיון שנשען על פורמט היסטורי, מעין "הישרדות לייט", אבל עם טוויסט שנשמע מבטיח: זוגות גרושים עם כל המטען האמוציונלי.

על הנייר, היינו אמורים לקבל קן-קוקייה של גרושות שוות, קצת כמו קאנטרי-קלאב במערב ראשון-לציון. אז איך בפועל יצא מזה משהו שאפילו קרובי משפחה בדרגה ראשונה של המשתתפים כבר התייאשו מלראות?

ובכל זאת יש כאן גמול מסוים לערוץ 10, שעושה עתה צעדים מרשימים ביותר לקראת הפיכתו לערוץ אקטואליה ותוכניות איכות אחרות: ממש כשם שחשוב לדעת מה יש לעשות - חשוב לדעת גם מה לא לנסות לעשות עוד לעולם.

למשל: בפעם הבאה שמוציאים צוות "עד סוף העולם", הוא מוכרח לכלול או את אהרוני וגידי או את נדב אייל. את הבידור להמונים תשאירו למתחרים.

* ציון: 5

הערת שוליים

"אפוקליפסה: היטלר", יום ג' 23:00, ערוץ ההיסטוריה

בשנים שלאחר מלחמת העולם הראשונה, היה אדולף היטלר כמעט לקוריוז בפוליטיקה הגרמנית. אף גורם בכיר לא לקח אותו ברצינות, ופעילותו נחשבה לכל היות, להערת שוליים בפוליטיקה הגרמנית.

אלא שמקץ 11 שנה, כל זה החל להשתנות, עם השפל הכלכלי הגדול של שלהי 1929. השאר - כמו שנהוג לומר - הוא היסטוריה, כשבתוך 4 שנים הוא הפך את הערת השוליים שלו לקריאת ניצחון, ומקץ עוד 6 שנים הטיל את העולם למרחץ הדמים הגדול בהיסטוריה.

אז במה שונה הסרט הזה בערוץ ההיסטוריה מכל העובדות הידועות? ההתמקדות בשנים הראשונות ובתהליך - איך הופך מנהיג של מפלגה קיקיונית לשליט יחיד? התשובות ישלחו את הצופים לישון עם לא מעט חומר למחשבה.

* ציון: 9