לוס אנג'לס תגדיל את שכר המינימום ל-13.25 דולר בשעה

שכר המינימום הנוכחי בעיר עומד על 9 דולר בשעה, ויעלה בהדרגה עד 2017 ■ שכר המינימום הפדרלי הוא 7.25 דולר

אריק גרסטי / צילום: רויטרס
אריק גרסטי / צילום: רויטרס

לוס אנג'לס, העיר השנייה בגודלה בארה"ב במונחי מספר האוכלוסין, תגדיל עד 2017 את שכר המינימום ל-13.25 דולר בשעה - כמעט פי שניים מהסכום המצוין בתקנת שכר המינימום הפדרלית, וזאת במסגרת הצעה של ראש העיר, אריק גרסטי.

גרסטי בן ה-43, איש המפלגה הדמוקרטית, אמר כי יבקש ממועצת העיר להעלות את שכר המינימום הנוכחי בסך 9 דולר ל-10.25 דולר בשנה הבאה, ולאחר מכן לבצע העלאות שנתיות בסך 1.50 דולר כל אחת בשנתיים שלאחר מכן. כך דיווח משרדו של גרסטי.

"היום אנחנו משיקים את התוכנית הגדולה ביותר בתולדות לוס אנג'לס למאבק בעוני", כתב אתמול גרסטי בפייסבוק. "אנחנו הולכים להעלות את שכר המינימום".

הצעד שנוקט גרסטי הוא חלק ממאמץ כלל-ארצי בערים ובמדינות ברחבי ארה"ב להעלות את שכרם של בעלי ההכנסה הנמוכה, בעקבות כישלון המאמצים בקונגרס להעלות את השכר הפדרלי, העומד כעת על 7.25 דולר.

ב-2017 יגיע שכר המינימום בלוס אנג'לס ל-13.25 דולר. באותה השנה יגיע שכר המינימום בקליפורניה ל-13 דולר, במסגרת חוק שעליו חתם אשתקד מושל המדינה, ג'רי בראון. שכר המינימום של לוס אנג'לס יעלה גם על שכר המינימום בסאן דייגו, שבה החליטה מועצת העיר - למרות הווטו שהטיל ראש העיר - להעלות את שכר הבסיס ל-11.50 דולר תוך 3 שנים.

תוך 3 עד 7 שנים - בהתאם לגודל המעביד - תעלה סיאטל את שכר המינימום ל-15 דולר - השכר הגבוה ביותר בערים הגדולות בארה"ב.

בסן פרנסיסקו יצביעו הבוחרים בנובמבר על הצעה להעלות את שכר המינימום ל-15 דולר עד 2018.

הצעתו של גרסטי תעלה למעסיקים 10,000 דולר בשנה עבור כל עובד בגילום ההטבות, לדברי גארי טובן, נשיא לשכת המסחר של אזור לוס אנג'לס. "המעסיקים האלה יצטרכו לקחת החלטות לגבי העלאות מחירים או קיצוצי הוצאות ורבים מהם יצמצמו את מספר העובדים או יפחיתו את מספר שעות העבודה של העובדים", כתב טובן באימייל לפני שגרסטי הכריז על תוכניתו. "אנחנו חוששים גם כי במחוז שבו נמצאות 88 ערים, יהיו העסקים בלוס אנג'לס בעמדה תחרותית נחותה בתחום המחירים".