אורי הרשקוביץ עוזב את קרן ספרה גלובל הלת'קר

לאחר עזיבתו ימשיך הרשקוביץ, ממקימיה של קרן הגידור, להחזיק בה 15% למשך 5 שנים ■ הרשקוביץ יוחלף בתפקיד על-ידי דיוויד מאנו

אורי הרשקוביץ / צילום: איל יצהר
אורי הרשקוביץ / צילום: איל יצהר

אורי הרשקוביץ, שותף בקרן הגידור ספרה גלובל הלת'קר ומנהל מחלקת המחקר בקרן, פורש מן הקרן אחרי שבע שנים. ספרה גלובל הלת'קר היא שותפות שהוקמה על-ידי מורי ארקין, בעבר מבעלי חברת אגיס שנמכרה לענקית התרופות פריגו, והיום משקיע פרטי; קבוצת קרנות ספרה בבעלות ישראל מור, דורון ברין ורון סנטור; והרשקוביץ, שהיה עד אז אנליסט פארמה מוביל בבית ההשקעות לידר. לאחר עזיבתו ימשיך הרשקוביץ להחזיק 15% בקרן למשך 5 שנים.

ספרה גלובל הלת'קר, שהוקמה ב-2007, מנהלת 450 מיליון דולר, מתוך 820 מיליון הדולר שמנהלות כל 4 הקרנות מקבוצת ספרה. היא נחשבת לאחת מקרנות הגידור המובילות בתחום הפארמה בישראל, ובסוף 2013 אף זכתה בציון לשבח בפרסי ה-emerging manager awards בתחום קרנות הגידור. מאז הקמתה רשמה ספרה תשואה שנתית ממוצעת נטו למשקיע של יותר מ-11%. הקרן משקיעה בחברות בתחום פיתוח התרופות, עם דגש על השקעות בחו"ל ומעט השקעות בישראל.

הרשקוביץ, הדמות המזוהה ביותר עם הקרן לצד ארקין, נחשב למומחה מבוקש בתחום, יועץ לגורמים רבים מעבר לתפקידו הרשמי ופרשן המצוטט תדיר בעיתונות גם בישראל וגם בחו"ל. הרשקוביץ אמר היום ל"גלובס" כי: "אני מודה למורי ומשפחת ארקין שנתנו לי במה והזדמנות. אני חייב למורי תודה על כל השנים שתמך בי".

הרשקוביץ יוחלף בתפקיד על-ידי דיוויד מאנו, ששימש בשנתיים וחצי האחרונות מנהל תחום הבריאות בקרן Wexford Capital, המנהלת נכסים בהיקף של כ-4 מיליארד דולר. בתקופת כהונתו של מאנו רשמה הקרן תשואה ממוצעת של כ-20% לשנה.