הדולר היציג התחזק קלות; "ייתכן כי אנו לפני פריצה מעלה"

הדולר היציג התחזק בפחות מ-0.1% ונקבע על 3.579 שקלים ■ האירו היציג התחזק בכ-0.3% ל-4.705 שקלים ■ בעולם הדולר נחלש מול רוב המטבעות המרכזיים על רקע הדיווחים על הפסקת אש בין רוסיה ואוקראינה

כסף / צילום: רויטרס
כסף / צילום: רויטרס

הדולר היציג התחזק בפחות מ-0.1% מול השקל ונקבע על 3.579 שקלים. האירו היציג התחזק בכ-0.3% ונקבע על 4.705 שקלים. זאת על רקע הפסקת האש בין רוסיה ואוקראינה. בעולם הדולר נחלש בכ-0.2% מול האירו, ב-0.15% מול הליש"ט וב-1.6% מול הרובל הרוסי שמתחזק מול הדולר על רקע הדיווחים מהזירה הגיאופוליטית.

נשיא אוקראינה הכריז היום על הסכם הפסקת אש קבועה מול רוסיה. הפסקת האש מגיעה לאחר שיחת טלפון בין נשיא אוקראינה פטרו פורושנקו לבין נשיא רוסיה ולדימיר פוטין. בורסת רוסיה מזנקת ב-2.6%.

במחלקת המחקר של FXCM ישראל מציינים הבוקר כי "הדולר-שקל ממשיך להתבסס בין 3.57-3.58 שקלים. העובדה כי לא ראינו תיקון משמעותי כלפי מטה בימים האחרונים מעידה על הנטייה השורית של השוק, וייתכן כי אנו לפני פריצה נוספת כלפי מעלה. רמת ההתנגדות היא 3.58 שקלים ועלייה מעליה תסלול את הדרך עד לרמת המפתח של 3.6 שקלים. הדולר-שקל מושפע כעת משילוב של גורמים מקומיים ועולמיים. בארץ, הדיונים על התקציב נכנסים לשלב ההכרעה, כאשר ראש הממשלה יצטרך להכריע בין עמדתו של שר האוצר, המעוניין להימנע מהעלאת מיסים, לבין עמדתה של קרנית פלוג, שמתריעה מפני ההשלכות של הרחבת הגירעון. השוק העולמי אינו סלחן כלפי מדיניות פיסקאלית בלתי אחראית, ועל כן הרחבת הגירעון צפויה להכביד מאוד על השקל ולהבריח משקיעים זרים".

מנכ"ל פריקו יוסי פריימן מציין כי "תשומת הלב תופנה היום למכרזי האג"ח בגרמניה ובארה"ב, כמו גם לספר הבז' בו מפורטים נתונים בארה"ב באשר למכירות ברשתות השיווק, הזמנות ממפעלים ונתוני הפעילות הכלכלית ב-12 המחוזות הפדררליים. בזירה המקומית, פעילותם הרחבה של מנגנוני מסחר אוטומטיים לצד סוחרים טכניים מעניק משקל לתמונה הסטטיסטית ולפיה התחזקותו המהירה של הדולר הינה משום תנועה קיצונית התומכת בהתייצבות שער הדולר-שקל סביב רמת 3.57 שקלים, ואף תומכת בתיקון שערים אל מתחת לרמה זו כאשר ביקושי מט"ח ערים צפויים בתחום 3.56 עד 3.54 שקלים".