בשל מחלוקת על שכ"ט: גרוס-חודק נפרד מסקיילקס

מסתמן, שהמשרד שייצג בעתיד את סקיילקס יהיה משרד ליפא מאיר ושות'

עו"ד דוד חודק / צילום: תמר מצפי
עו"ד דוד חודק / צילום: תמר מצפי

מחלוקת על שכר הטרחה בין משרד עורכי דין ללקוח אינה אירוע יוצא דופן, אך הפסקת ההתקשרות על רקע זה בין חברה למשרד עורכי הדין שמלווה אותה בשנים האחרונות היא נדירה יותר. כך קרה בחברת סקיילקס חדלת הפירעון, שבימים האחרונים הפסיקה לעבוד עם משרד עורכי הדין גרוס-קלינהנדלר-חודק-הלוי-גרינברג ושות', ככל הנראה בהחלטה הדדית של הצדדים - כך נודע ל"גלובס".

ל"גלובס" נודע כי בין משרד עורכי הדין לחברה התגלעה מחלוקת על גובה שכר הטרחה. הסכום שהתבקש היה גבוה, על רקע האירועים סביב החברה - וביניהם המחלוקת מול ענקית האלקטרוניקה הקוריאנית סמסונג והמגעים להסדר חוב בחברה. מסתמן, שהמשרד שייצג בעתיד את סקיילקס יהיה משרד ליפא מאיר ושות'.

סקיילקס, בעבר בשליטת אילן בן דב, נמצאת כיום בשליטה דה-פקטו של יעקב לוקסנבורג (לוקסי) מחברת לפידות. שווי השוק שלה עומד על כ-9 מיליון שקל בלבד. הנכס המרכזי של סקיילקס הוא הזיכיון של יבוא מכשירי הסלולר מחברת סמסונג, נכס אשר שוויו הופחת בדוחות הרבעון השני ל-0 בספרי החברה.

במקביל, יש לסקיילקס גם החזקה במניות מיעוט של חברת הסלולר פרטנר שבה היא שלטה בעבר. ההסכם בין סמסונג לסקיילקס שונה לפני מספר חודשים כך שהוא כבר אינו כולל את המכירה של מכשירי סלולר למפעילות הסלולר, אלא רק ישירות לשוק הפרטי. בחודשים האחרונים, לוקסי העמיד לחברה מספר ערבויות בעשרות מיליוני דולרים לשם הבטחת העמדת אשראי מצד בנק מזרחי טפחות, וזאת לצורך שימור ההסכם עם סמסונג.