אובמה וקמרון יקימו קואליציה צבאית ופוליטית נגד דאע"ש

שני המנהיגים יבנו שיתוף פעולה צבאי ופוליטי, בשיתוף מדינות שונות, ביניהן גם מדינות במזרח התיכון, כדי לפעול נגד ארגון המדינה האסלאמית ■ את המהלך יחלו בוועידת נאט"ו שנפתחת היום בוויילס בבריטניה

מתנדב בצבא העיראקי הנלחם בדאע"ש  / צילום: רויטרס
מתנדב בצבא העיראקי הנלחם בדאע"ש / צילום: רויטרס

נשיא ארה"ב ברק אובמה וראש ממשלת בריטניה דיוויד קמרון הצהירו כי יקימו קואליציה נגד ארגון המדינה האסלאמית. את המהלך יחלו בוועידת נאט"ו שנפתחת היום (ה') בוויילס בבריטניה.

שני המנהיגים יקימו קואליציה צבאית ופוליטית שתכלול מדינות שונות, ביניהן גם מדינות מפתח במזרח התיכון, שבכוחן להרוס את תשתיות הארגון בצפון עיראק.

בסרטון בו הוצא להורג סטיבן סוטלוף, הצהיר דאע"ש כי הקרבן הבא שלו יהיה דיוויד היינס, בריטי בן 44 שנחטף בסוריה בחודש מארס בשנה שעברה. לדברי בכירי ממשל בריטים, קמרון בוחן אפשרויות להגן על היינס בכל מחיר.

ישראל נוקטת צעדים נגד דאע"ש

אתמול פורסם כי ישראל נוקטת לראשונה בצעדים נגד דאע"ש. שר הביטחון משה (בוגי) יעלון חתם על הכרזה על ארגון הטרור האסלאמי הקיצוני דאע"ש וכן על גדודי עבדאללה עזאם (ארגון טרור המסונף לאל-קאעידה) כ"התאחדות בלתי מותרת".

"משמעות החתימה מאפשרת לנקוט בצעדים משפטיים ואחרים נגד ההתארגנויות, גיוס משאבים ופעילויות נוספות של הארגונים הללו או חברים בהם", נכתב בהודעת שר הביטחון. "החתימה נעשתה בהתאם להמלצת שירות הביטחון הכללי".

מוקדם יותר איים מזכיר המדינה האמריקני ג'ון קרי כי ארצו תנקוט בצעדים נגד ארגון דאע"ש ותגרום לאנשיו לשלם את המחיר על מעשיהם. "לצערנו ברבריות אינה חדשה לנו, גם רוע. נלחמנו בהם בעבר ונילחם בהם גם היום", הצהיר מזכיר המדינה האמריקני.

"כשטרוריסטים בכל מקום ברחבי העולם רצחו את אזרחינו, ארה"ב גרמה להם לשלם, לא משנה באיזה מקום וכמה זמן זה לקח", הדגיש קרי. "מי שרצחו את ג'יימס פולי וסטיבן סוטלוף צריכים לדעת שארה"ב תדאג שגם הם ייתנו את הדין על מעשיהם, לא משנה כמה זמן זה ייקח".