נוירודרם החלה ניסוי שלב 2 בתרופה לחולי פרקינסון

טיפול ב-ND0612H הנו בעל פוטנציאל להחליף או לדחות את הצורך בטיפול פולשני המצריך ניתוח בחולי פרקינסון בשלבי מתקדמים

מעבדה, בריאות, ביוטכנולוגיה, תאי גזע / צלם: רויטרס
מעבדה, בריאות, ביוטכנולוגיה, תאי גזע / צלם: רויטרס

נוירודרם (Neuroderm), חברת תרופות הנמצאת בשלב הפיתוח הקליני, המפתחת תרופות לטיפול במחלות מערכת העצבים המרכזית (CNS), החלה בניסוי שלב 2א בתרופה המיועדת לחולי פרקינסון בשלב מתקדם.

ה-ND0612H היא תרופת מינון גבוה של לבודופה/קרבידופה (LD/CD) נוזלי, המסופקת באופן רציף במתן תת-עורי באמצעות משאבה הנישאת על החגורה והמיועדת לחולי פרקינסון בשלבים מתקדמים.

ד"ר עודד ליברמן, מנכ"ל נוירודרם, ציין: "ND0612H פותחה עבור חולי פרקינסון הנמצאים בשלב החמור של המחלה, שאינם מגיבים היטב לטיפול בלבודופה במתן אוראלי ושנותרו להם אפשרויות טיפול מוגבלות, לפיכך חולים רבים נרתעים או נמנעים משימוש בהם".

ליברמן הוסיף: "בזכות צורת המתן התת-עורי תוכל תרופת ND0612H להציע למטופלים אלה לראשונה את היתרון שבמתן רציף של לבודופה, מבלי שיצטרכו לעבור את הניתוח הנדרש בטיפולים החלופיים."

מטרתו של ניסוי קליני שלב 2א זה היא להעריך את הפרופיל הפרמקוקינטי ואת יציבות הרמות של לבודופה בדם, במינונים שונים של ND0612H וגם של ND0612L, גרסת המינון הנמוך של פורמולת LD/CD הנוזלית, המיועדת לחולי פרקינסון בשלב המתון של המחלה. ND0612H ו-ND0612L מיועדים להפחית במידה משמעותית את הסיבוכים המוטוריים המאפיינים את מחלת הפרקינסון, על ידי שמירה על רמות יציבות ובעלות משמעות קלינית של לבודופה בפלזמה בצורה נוחה, במשך כל שעות היום.

הטיפול ב-ND0612H מיועד להחליף את הטיפולים הקיימים עבור חולי פרקינסון בשלבים מתקדמים המצריכים ניתוחים פולשניים במיוחד הכרוך בתופעות לוואי חמורות. החברה השלימה זה עתה את גיוס החולים לניסוי קליני בתרופת ה-ND0612L, גרסת המינון הנמוך המיועדת לחולי פרקינסון הנמצאים בשלב המתון של המחלה, במסגרת ניסוי שלב 2, אקראי, כפול סמיות ומבוקר פלצבו.

ניסוי זה נתמך על ידי מענק מקרן מייקל ג'יי פוקס לחקר מחלת הפרקינסון. תוצאות ראשוניות ממחקר זה צפויות ברבעון הרביעי של 2014. בניסויים קודמים של שלב 1 ושלב 2א נמצא שהטיפול ב-ND0612L בטוח וסביל, ומצליח לשמור על ריכוזי לבודופה יציבים בדם, המשמעותיים מבחינה קלינית.