הכירו את ה"מוח" האיראני מאחורי התבוסה הגדולה של דאע"ש

לפי דיווחים בתקשורת הזרה קאסם סולמיאני, מפקד "כוח אל-קודס" במשמרות המהפכה באיראן הוא זה שאחראי על התבוסה הגדולה ביותר של דאע"ש בעיר אמרלי במזרח עיראק

הקרב בעיר אמרלי במזרח עיראק היה אחד הקרבות הקשים והחשובים ביותר שנוהלו כנגד הארגון הסוני הקיצוני דאע"ש ("המדינה האסלאמית"). לפני ימים אחדים מליציות שיעיות בשיתוף פעולה עם צבא עיראק הצליחו לשחרר את העיר שהיתה נצורה במשך חודשיים ולהנחיל תבוסה גדולה לדאע"ש.

לפי דיווחים בתקשורת הזרה, מי שעמד מאחורי התבוסה הגדולה ביותר של דאע"ש עד כה, הוא לא אחר מקאסם סולימאני, מפקד "כוח אל-קודס" של משמרות המהפכה. סולימאני נחשב ל"איש הצללים" האיראני הבכיר ביותר, שאחראי בין היתר על יצוא המהפכה האסלאמית מחוץ לגבולות איראן וכן על טיפוח וסיוע לארגוני הטרור חיזבאללה וחמאס. סולימאני אחראי גם על המליציות השיעיות בעיראק.

סולימאני נחשב גם לאחד המפקדים הבכירים בצבא איראן והוא נוהג להיות נוכח בשטח הלחימה ולא לפקד על הכוחות מרחוק. סולימאני שהה בעיראק בתקופת הנוכחות האמריקאית במדינה ופיקד על המליציות השיעיות למרות שארה"ב "הוציאה עליו חוזה" והכניסה אותו לרשימה השחורה שלה.

"אמרלי שוחררה בעקבות שיתוף פעולה נדיר בין כוחות כורדים, מליציות שיעיות המגובות ע"י איראן והפצצות של חיל האוויר האמריקאי", כך נכתב ב"לוס אנג'לס טיימס".