איירון סורס רוכשת את Upopa הישראלית במיליוני דולרים

חברת הגיימינג הישראלית הצעירה הוציאה עד היום לשוק שלושה משחקי מובייל, שהניבו יחד 1.35 מיליון הורדות

מתוך המשחק הפופולרי של Upopa / צילום מסך
מתוך המשחק הפופולרי של Upopa / צילום מסך

כחודש אחרי שגייסה 85 מיליון דולר לפי שווי של כ-800 מיליון דולר, חברת האינטרנט הישראלית Iron Source מתחילה לממש חלק קטן מהכסף. החברה הודיעה היום (ה') כי היא רוכשת את חברת הגיימינג הישראלית הצעירה Upopa, שהוקמה לפני כשנה. סכום העסקה לא פורסם וכן לא קיים מידע כמה כסף גייסה החברה הצעירה, כך שניתן להעריך שהעסקה נסגרה לפי היקף של מיליוני דולרים בודדים.

מאחורי Upopa, שפועלת מכפר חיים באזור עמק חפר, עומדים שלושה מייסדים בוגרי בצלאל - ניב טובול, אור אברהמי וגדעון רימר. השלושה הוציאו עד היום לשוק שלושה משחקי מובייל, שהניבו יחד 1.35 מיליון הורדות. המשחק הפופולרי ביותר שלהם הוא Hopeless: The Dark Cave, שהרעיון מאחורי המשחק פשוט למטה ועל המשתמש להגן על דמותו במשחק ובאמצעות לחיצת אצבע על המסך לירות במפלצות שמנסות להרוג אותו.

החברה הוציאה שני משחקים נוספים עם דמויות דומות ותחת השם Hopeless, אך אלה לא זוכים בינתיים להצלחה ולא מתקרבים לפופולריות של המשחק הראשון.

בעקבות הרכישה, יצטרפו מייסדי Upopa לאיירון סורס, כחלק מ-ironLabs, מעבדת החדשנות הפנימית של החברה כדי לייצר מוצרים חדשים. באיירון סורס מסבירים כי מעבדת החדשנות מאפשרת לייצר זרם של אפליקציות חדשות לפלטפורמות שונות וצירופה של Upopa יאפשר לצרף מומחים בתחום פיתוח משחקי המובייל למה שהחברה מציעה עד היום.

"אנחנו תמיד מחפשים אחר דרכים להביא יכולות חדשות למפתחים שיעזרו להם להפוך את הרעיונות שלהם לעסק יציב וצומח", הסביר המשנה למנכ"ל איירון סורס, עומר קפלן. "הדגש של Upopa על קריאטיביות ובניית חוויית משתמש מהנה משתלבת עם הפוקוס של איירון סורס באספקת פתרונות שמשחקים הן לטובת המשתמשים והן לטובת המפתחים".

ניב טובול, מנכ"ל Upopa, הוסיף כי "אנחנו מאוד נרגשים להפוך לחלק ממשפחת איירון סורס. זו הזדמנות מצוינת להביא את העבודה שלנו לקהלים חדשים ולהביא את הפרספקטיבה הייחודית שלנו למוצרים חדשים של איירון סורס".

על-פי נתוני IVC, איירון סורס, שעל-פי הערכות נמצאת צעדים ספורים לפני הנפקה מתוכננת בשנה הבאה, צפויה לרשום השנה הכנסות של 270 מיליון דולר, עלייה של 22% לעומת הכנסות של 220 מיליון דולר בשנה שעברה. מדובר בקצב גידול נמוך לאחר שב-2012 מעריכים ב-IVC שהכנסות החברה עמדו על 130 מיליון וקצב הגידול עמד על כ-70%.