הטיפ היומי: מניה מתוקה ומעניינת להשקעה ארוכת טווח

באופנהיימר ישראל מעריכים כי נסטלה היא חברה בעלת אופי פעילות דפנסיבי עם רקורד ארוך טווח של צמיחה וזעזועים מקרו-כלכליים נוטים להשפיע עליה בצורה שולית בלבד

נסטלה / צילום: רויטרס
נסטלה / צילום: רויטרס

Nestle היא חברת המזון הגדולה בעולם, והיא נסחרת בבורסה השוויצרית בשווי של כ-230 מיליארד פרנק שוויצרי (כ-250 מיליארד דולר). החברה פעילה במגוון רחב של תת-תחומים ומציגה איזון בחשיפה בין השווקים המפותחים למתפתחים.

נסטלה, שהוקמה ב-1905, מפעילה כ-2,000 מותגים בתחומי המזון. בין מותגיה המובילים: נספרסו, גרבר, סן פלגרינו והאגן-דאז. החברה מוכרת את מוצריה ב-196 מדינות (44% מהמכירות לאמריקה).

ברבעונים האחרונים נמצאת החברה בעיצומו של תהליך בנייה מחדש של תיק המותגים שלה, שבו היא שמה דגש על הקצאה נכונה של הון וסגירת מותגים לא מוצלחים. תהליך זה התחיל לבוא לידי ביטוי ברבעון האחרון, שבו הציגה נסטלה האצה בקצב הצמיחה האורגנית ושיפור ברווחיות.

מניית נסטלה מספקת תשואת דיבידנד גבוהה (כ-3%), יציבה וצומחת, ובאחרונה הודיעה החברה על תוכנית רכישה עצמית של מניות (Buy Back) של כ-8 מיליארד פרנק שוויצרי ליישום עד סוף 2015.

להערכתנו, מדובר בחברה בעלת אופי פעילות דפנסיבי עם רקורד ארוך טווח של צמיחה. עיקר פעילותה בתחומים שזעזועים מקרו-כלכליים נוטים להשפיע עליהם בצורה שולית בלבד. יחד עם הפיזור הגיאוגרפי הרחב, הדבר מקנה לה יציבות גבוהה וצמיחה מתמשכת בהכנסות וברווחים.

היעד ארוך הטווח של נסטלה לצמיחה אורגנית בהכנסות, בנטרול השפעות שערי חליפין ורכישות/מכירות מותגים, הוא 5%-6% (דומה לצמיחה בשנים האחרונות).

מניית נסטלה נסחרת בהתאם לממוצע הענפי ואף מתחתיו. התמחור הנוכחי (במונחי מכפיל רווח 12 חודשים אחורה) גבוה מהממוצע; אך היסטורית המניה נוטה להיות מתומחרת בפרמיה של 5% על מתחרותיה - פרמיה שכאמור לא קיימת כיום.

הסיכונים המרכזיים בהשקעה הם סיכוני מקרו, שערי חליפין, אינפלציה וקשיים בהצלחת הארגון מחדש.

אנו מעריכים שמעבר לתהליך הפנימי החיובי שבו החלה החברה, היא יעד מעניין להחזקה ארוכת טווח, הן ככלי לחשיפה לצמיחה במדינות מתפתחות והן ככלי לחשיפה למגמות עולמיות - מעבר צרכנים בעולם המתפתח למותגים "מערביים", טרנד הבריאות העולמי ועוד.

ניר חצב, אנליסט אופנהיימר ישראל