רק 142 אלף משרות נוספו בארה"ב אוגוסט - הנמוך ביותר השנה

הציפיות היו ליצירה של 226 אלף משרות חדשות באוגוסט - חודש שביעי רצוף עם קריאה של מעל ל-200 אלף משרות ■ שיעור האבטלה ירד ל-6.1%

וול סטריט / צילום: רויטרס
וול סטריט / צילום: רויטרס

המעסיקים בארה"ב הוסיפו בחודש אוגוסט את המספר הנמוך ביותר של משרות השנה, נתון המייצג הפוגה במומנטום בשוק העבודה בארה"ב בתקופה האחרונה. 142,000 משרות נוספו באוגוסט, פחות מהציפיות הנמוכות ביותר, ולאחר תוספת של 212,000 משרות ביולי, כך הראו נתונים שפרסם היום משרד העבודה בוושינגטון. חציון ההערכות עמד על 230 אלף.

שיעור האבטלה ירד מ-6.1% ל-6.2% ביולי, נתון המשקף ירידה באבטלה בקרב בני נוער.

ייתכן כי מעסיקים שגייסו עובדים רבים במחצית הראשונה של השנה נוקטים כעת גישה מרוסנת יותר, בהמתנה לצמיחה כלכלית מהירה אף יותר.

"ברבעונים הבאים נהיה עדים להאטה בתוספת המשרות במשק", כך אמר לפני הדוח מייקל פרולי, כלכלן בכיר בג'יי.פי מורגן. לדבריו, "עדיין יש תחומים שבהם נרצה לראות שיפור נוסף, כגון מספר המועסקים לטווח ארוך, וקצב צמיחת השכר".

חודש יולי היה החודש השישי ברציפות שבו נרשמה קריאה של מעל ל-200 אלף משרות חודשיות, רצף שלא נראה מאז 1997. נוסף על כך, אנליסטים מעריכים כי הקריאות של חודשים יוני ויולי יעודכנו כלפי מעלה.

לפני פרסום הדוח שררה כאמור אופטימיות בשוק. "יהיה מדובר באישור נוסף לכך שהכלכלה מתחזקת ומתעתדת לפרוץ קדימה בהמשך השנה או בתחילת השנה הבאה", אומר ריאן סוויט, אנליסט בכיר במודי'ס.

אתמול פורסם סקר ה-ADP, שהצביע על תוספת של כ-204 אלף מקומות עבודה לעומת צפי לעלייה של כ-220 אלף מקומות עבודה באוגוסט.

הנתונים היום מקדימים את פגישת הפדרל ריזרב ב-16 בספטמבר. "הפד יהיה מעודד מהשיפור המתמיד בשוק העבודה, אבל הם עדיין מחכים לראות התקדמות בתחומים נוספים (בעיקר סוג המשרות וכמות המשרות המלאות, נ.נ) כדי לבדוק אם הרפיון בשוק העבודה מצטמצם", אומר סאם בולארד, אנליסט בכיר בוולס פרגו.