צוקרברג: וואטסאפ יכולה להגיע ל-3 מיליארד משתמשים בעולם

מייסד פייסבוק התארח באירוע שאורגן ע"י קרלוס סלים במקסיקו ואמר: "אני חושב שיש לוואטסאפ פוטנציאל לחבר 2-3 מיליארד אנשים בעולם" ■ בפועל, החברה עדכנה בחודש שעבר כי הגיעה ל-600 מיליון משתמשים פעילים מדי חודש

מרק צוקרברג / צילום: רויטרס
מרק צוקרברג / צילום: רויטרס

האם אפליקציית WhatsApp תעבור את מספר המשתמשים של פייסבוק? אם תשאלו את מארק צוקרברג, אז ייתכן מאוד שכן. המנכ"ל והמייסד השותף של הרשת החברתית הגדולה בעולם מתארח בימים אלה במקסיקו, שם הופיע באירוע שאורגן על-ידי קרלוס סלים, אחד מהאנשים העשירים בעולם והבעלים של ענקית התקשורת America Movil. "אני חושב שוואטסאפ הולכת להיות פלטפורמת הודעות טקסט בינלאומית", הוא צוטט על-ידי סוכנות הידיעות "בלומברג". "אני חושב שיש לוואטסאפ פוטנציאל לחבר 2-3 מיליארד אנשים בעולם".

מבחינת צוקרברג, מדובר בעדכון הערכות לאחר שבעבר אמר כי וואטסאפ יכולה להגיע למיליארד משתמשים. בפועל, החברה עדכנה בחודש שעבר כי הגיעה ל-600 מיליון משתמשים פעילים מדי חודש, נתון שרוב המתחרות שלה בעולם אפליקציות ההודעות נמנעות מלמסור. בעוד שוואטסאפ מדווחת על שימוש בפועל, השאר - כמו WeChat, Line ואחרות - מתמקדות בנתוני משתמשים באופן כללי ולאו דווקא מי שעשה שימוש באפליקציות במהלך חודש נתון.

פייסבוק, כזכור, הודיעה בפברואר השנה כי רכשה את וואטסאפ בסכום אסטרונומי של 19 מיליארד דולר - אך במשרדי הרשת החברתית עדיין לא יכולים לחייך לגמרי. בעוד שרשויות ההגבלים העסקיים בארה"ב כבר אישרה את העסקה, באירופה מערימים קשיים. בשבוע שעבר דנו הרשויות בנושא אישור העסקה אך עדיין לא נקטו עמדה סופית וביקשו מהמתחרות של פייסבוק ו-וואטסאפ בשוק להביע את עמדתם בנושא.

צוקרברג לא התייחס להתנהלות זו אך ניצל את הבמה המכובדת במקסיקו והתייחס ליוזמה שמובילה פייסבוק בדמות Internet.org, שמטרתה להנגיש אוכלוסיות ואזורים בעולם לאינטרנט בסיסי, ואמר כי "אנחנו חשים אחריות גדולה להביא את האינטרנט לכמה שיותר אנשים, אפילו אם פייסבוק תצטרך להשקיע בזאת מיליארדי דולרים".