נשיא המחוזי בנצרת יוצא לחופשה בעקבות החשדות נגדו

השופט יצחק כהן, אחד המועמדים לעליון, הודיע על החלטתו ללבני וגרוניס ■ ‎לאחרונה הודיע היועמ"ש כי הוא בודק חשד לעבירות מין ‎ועבירות מס ‎מצד כהן ■ בימים האחרונים הגיע למשטרה מידע נוסף המחזק לכאורה את החשדות נגדו

חופשה בצל החקירה: נשיא בית המשפט המחוזי בנצרת, השופט יצחק כהן, יצא היום (ג') לחופשה מעבודתו, עקב תהליך הבדיקה שמתבצע בעניינו בחשד כי הוא ביצע עבירות מין בנשים ועבירות מס.

כהן הודיע לשרת המשפטים, ציפי לבני, ולנשיא בית המשפט העליון, אשר גרוניס, על החלטתו לצאת לחופשה.

לטענת דוברות מערכת בתי המשפט, כהן - שהוא אחד מ-15 המועמדים לשתי משרות שמתפנות בתחילת השנה בבית המשפט העליון - רק מקדים במעט חופשה אותה תכנן במילא לרגל חתונת בתו שתיערך בסוף החודש.

ואולם, קשה להניח כי שופט יכול להמשיך לכהן בתפקיד של נשיא בית משפט מחוזי בעת שנבדקת אפשרות לפתוח נגדו בחקירה פלילית, ואין ספק שכהן היה יוצא לחופשה ללא קשר לנישואי הבת.

לפני 10 ימים העביר העיתונאי יואב יצחק לפרקליט המדינה, עו"ד שי ניצן, עדויות וחומרים, שבהם נטען כי לפני כ-20 שנה כהן ביצע לכאורה עבירות מין בקרובות משפחתו, בעת שהיו קטינות. כמו כן הועבר מידע לפיו כהן ביצע לכאורה עבירות מס.

ב-29 באוגוסט הודיע היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין,‏‎ ‎לראשונה כי החליט לבדוק את החשד לעבירות מין ‎ועבירות מס ‎מצד כהן.

בהודעת היועמ"ש נכתב כי הוא החליט לבצע "בדיקה ראשונית של המידע" בנוגע לתלונה ישנה שהוגשה לפני יותר מ-20 שנה, וכי יחידת להב 433 במשטרה ממונה על חקירת הנושא.

בתחילה הודיע וינשטיין כי מממצאי הבדיקה הראשונית שנערכה עולה כי הטענות נגד כהן מתייחסות לאירועים מלפני שנים רבות, "ועד כה לא הניבה הבדיקה ממצאים המצדיקים פתיחה בחקירה פלילית".

שלשום (א') אף הופיע כהן בפני הוועדה לבחירת שופטים, שמראיינת בימים אלה את המועמדים לבית המשפט העליון.

ואולם, בימים האחרונים הגיע לידי המשטרה מידע נוסף ומשמעותי בנוגע למעשיו של כהן, שמחזק לכאורה את החשדות נגדו. המידע החדש, שהגיע ככול הנראה מכיוונה של מתלוננת נוספת, הוא לכאורה בנוגע למעשים שלא חלה עליהם התיישנות. זאת, בניגוד למעשים שביצע לכאורה כהן בקרובות משפחתו, שחלה עליהם התיישנות.

כמו כן, עלה החשד כי כהן ניסה לשבש את הליכי החקירה בעניינו ולהדיח עדה. לאור האמור, החליטו וינשטיין ולבני כי אין מנוס מהוצאתו של כהן לחופשה לאלתר.

‎‎כהן כופר בטענות

‏‎‎כהן כופר בטענות נגדו וטוען כי הוא נפל קורבן לעלילת-שווא מצד קרוב משפחה שמבקש להכפישו על רקע מועמדותו לבית המשפט העליון.

"הטענות המיוחסות לנשיא כהן חסרות שחר לחלוטין. מקור המידע שעליו מבוססת הכתבה של יואב יצחק מוכר לשופט. מדובר באדם קרוב משפחה, בעל רקע נפשי מעורער, אשר בוחר להכפיש את השופט דווקא במועד זה, על רקע מועמדותו לבית המשפט העליון, וזאת תוך העלאת האשמות שקריות, שבינן ובין המציאות אין כל קשר", מסר השופט כהן באמצעות דוברות מערכת בתי המשפט.

לדבריו, "הקרע בין הנשיא כהן וקרוב המשפחה נוצר לאחר שהאחרון נתפס בגניבה מבית השופט, והשופט ניתק עמו קשר. בעקבות כך הנ"ל איים כי 'יתפור תיק' לשופט".

כהן (62) גדל והתחנך בעיר טבריה. הוא שירת בצה"ל ונפצע במלחמת יום הכיפורים. בהמשך כיהן כאב בית דין בדרגת רב-סרן. את השכלתו המשפטית רכש כהן באוניברסיטה העברית בירושלים, ובשנת 1979 הוסמך לעריכת דין.

כהן עבד 11 שנה כעורך דין במשרד פרטי, ובשנת 1990 הוא מונה לשופט בית משפט השלום במחוז הצפון. ביולי 1998 הוא מונה לשופט בבית המשפט המחוזי בנצרת, ובינואר אשתקד קודם לעמדת נשיא המחוזי בנצרת.

לצד עבודת השיפוט כהן שימש לאורך השנים בתפקידים ציבוריים נוספים. בין היתר הוא עמד בראשות הוועדה ליישום שכר-טרחת מומחים בבתי המשפט. כמו כן חיבר כהן מספר ספרים, והוא חבר באגודת הסופרים העבריים. ‏‎‎‏