הכנ"ר סירב לחשוף מי היו המועמדים לעורך הראשי של רשות השידור

פרופ' דוד האן, שמינה לאחרונה את יונה ויזנטל לעורך הראשי של רשות השידור, סירב לבקשת תנועת "הצלחה" לחשוף את יתר המועמדים שבחן לתפקיד

דוד האן / צילום: איל יצהר
דוד האן / צילום: איל יצהר

מפרק רשות השידור, הכנ"ר פרופ' דוד האן, סירב לחשוף את המועמדים שבחן לתפקיד העורך הראשי של הרשות. זאת, לאחר פניית תנועת "הצלחה" בבקשה לחשוף את השמות במסגרת חוק חופש המידע. בסופו של דבר בחר האן ביונה ויזנטל לתפקיד.

"שמותיהם של המועמדים הנוספים שאליהם פנה הכנ"ר במסגרת הליך האיתור לא ייחשפו, וזאת לבקשת המועמדים עצמם", נמסר ממשרד כונס הנכסים הרשמי על-ידי הממונה על חופש המידע במשרדו.

"הליך האיתור התבצע באופן של פניות יזומות של משרד הכונס הרשמי למועמדים, לאחריהן התקיימו שיחות ופגישות התרשמות, שבהן הציגו המועמדים את חזונם ותפיסתם את התפקיד הנדרש", כתב האן לתנועת "הצלחה". "בשל אופי התפקיד הנדרש ומהותו, מספרם של המועמדים הפוטנציאליים היה מצומצם, וזאת כיוון שנדרשו כישורים ייחודיים המשלבים היכרות עם התעשייה והתחום הספציפי, יחד עם כישורים פיננסיים ברמה גבוהה".

עו"ד אלעד מן, היועץ המשפטי של תנועת "הצלחה", הביע צער על מה שהגדיר כ"היעדר השקיפות המלאה בהליכי הפירוק של רשות השידור".

לדבריו, "נדמה כי אין לטעון בקשר לענייני ניהול של גוף ציבורי והליכי המינוי של מנהליו טענות הנוגעות לפגיעה בפרטיות, במיוחד כשבמקרה שלפנינו הגילוי מותר על-פי הדין", אמר.