יוקם מתקן מסחרי לייצור חשמל מפסולת אורגנית ב-100 מ' ש'

חברת בלוספיר והחברה לשירותי איכות הסביבה ישתפו פעולה להקמת מתקן ביוגז בנאות חובב, שועתיד להפיק חשמל בהיקף של 5 מגה ואט, תוך טיפול ביותר ממאה אלף טון פסולת אורגנית בשנה

מתקן חברת החשמל / צילום:חגי אהרון
מתקן חברת החשמל / צילום:חגי אהרון

חברת בלוספיר, הנסחרת בנאסד"ק, והחברה לשירותי איכות הסביבה ישתפו פעולה להקמת מתקן ביוגז לייצור חשמל מפסולת אורגנית, לרבות שאריות מזון. המתקן יוקם בנאות חובב בהשקעה של 100 מיליון שקל, ועתיד להפיק חשמל בהיקף של 5 מגה ואט, תוך טיפול ביותר ממאה אלף טון פסולת אורגנית בשנה.

הפרויקט הינו הראשון מסוגו בארץ, מהווה צעד ראשון מתוך היוזמה של הממשלה והמשרד להגנת הסביבה להדביק את הפערים הקיימים בין ישראל ובין ה-OECD בכל הקשור למחזור פסולת וייצור חשמל ירוק.

תהליך הטיפול בפסולת באמצעות המתקן יפחית באופן ניכר את כמות הפסולת המוטמנת מדי שנה, ובכך ימנע זיהומי קרקע הנוצרים כתוצאה מתהליך ההטמנה. כמו כן, יאפשר ייצור חשמל נקי שיהווה אלטרנטיבה למזוט וסולר, שהינם חומרי גלם יקרים ומזהמים יותר.

על פי התקנות הקיימות ליצור אנרגיה מפסולת, הפרויקט יהיה זכאי לקבלת רישיון לייצור ואספקת חשמל עבור חברת החשמל. הרישיון הינו לתקופה של 20 שנה, ובמסגרתו מתחייבת חברת החשמל לרכוש את החשמל שתייצר בלוספיר.

שלומי פלס, מנכ"ל בלוספיר: "המתקן שנקים יהיה הראשון שיספק חשמל באמצעות פסולת אורגנית. תחום הפקת החשמל מאשפה הינו פתרון מושלם לדרישה הגוברת לאנרגיה, וגם לצורך בטיפול הולם בכמויות הרבות של האשפה. אנו מביאים איתנו את הניסיון הבינלאומי שלנו בהקמת מתקני ביוגז ומשוכנעים שהפעילות תעבוד בצורה טובה גם בישראל".

ד"ר גלעד גולוב, מנכ"ל החברה לשירותי איכות הסביבה אמר כי "הרחבת הפעילות העסקית של החברה לתחום הפקת חשמל מפסולת אורגנית, תואמת את האסטרטגיה שלה הכוללת מתן פתרונות סביבתיים חדשים ומתקדמים במגוון רחב של נושאים הקשורים לאיכות הסביבה, וזאת בנוסף לפעילות הנוכחית של החברה".

חברת בלוספיר היא חברת אנרגיה העוסקת בפיתוח, ניהול והפעלה של פרויקטי ייצור חשמל מפסולת בעולם, ומייצרת חשמל (ביו-גז) מפסולת אורגנית. החברה לשירותי איכות הסביבה בע"מ היא חברה ממשלתית שנוסדה ב-1990, ומתמחה בין היתר בפרויקטים של איכות הסביבה לרבות טיפול ביולוגי באדמות מזוהמות ושיקום קרקעות.