החשוד, הקצין והפרישה

פורש, לא פורש - ברור שהמעשה של ניצב ברונו שטיין לא תקין

ברונו שטיין  / צלם: מץ 76
ברונו שטיין / צלם: מץ 76

מעשה בשני חברים, עו"ד רונאל פישר וניצב ברונו שטיין, מפקד מחוז המרכז במשטרה. שניהם אנשים מוכשרים מאוד, כל אחד בתחומו. באחרונה הושם פישר במעצר-בית בחשד של ניצול קשרים עם בכירים במשטרה כדי לסגור תיקים בעבור בכירים בעולם הפשע (תמורת "שכר-טרחה", כמובן).

במוצאי שבת האחרונה ערך פישר מסיבה לרגל גיוס בתו לצבא. שטיין הוזמן והתייצב. מישהו במסיבה צילם והעביר את התמונות לתקשורת. העיתון ביקש תגובה של המשטרה, שזו לשונה: "מדובר במסיבת גיוס אליה הוזמן שטיין במסגרת היכרות רבת-שנים עם פישר". עכשיו תקראו טוב את המשך המשפט הזה: "כל פרשנות אחרת, אם תינתן לדברים, יש בה משום סילוף של המציאות" ("הארץ" 10.9).

ללא הסתייגות

כלומר, המשטרה לא רואה כל פסול בכך שקצין בכיר משתתף במסיבה של חשוד בניצול קשרים עם קציני משטרה ש"מתיידדים" אתו. מבחינת המשטרה זה בסדר. מכל מקום, אין בתגובה שום רמז להסתייגות כלשהי מהמעשה. אדרבה, מי שיטיל דופי בהתנהגות שטיין הוא בבחינת מסלף מציאות.

הפרישה

אלא שלמחרת מתן תשובה זו, הודיע שטיין על פרישתו מהמשטרה. לא בגלל מקרה זה, כמובן, אלא כי הלימודים קוראים לו, על-פי גרסתו. ועוד אומרים ששטיין הודיע כבר לפני חצי שנה על רצונו לפרוש (אבל ללא תאריך יעד, צריך לציין).

כל הגרסאות הללו באות מהמשטרה, מחברים קצינים. אלא שאפילו הדברים נכונים, מה זה משנה לגבי המקרה עצמו? פורש, לא פורש - ברור שהמעשה לא תקין בעליל. ביקור של איש משטרה בכיר אצל חשוד הנמצא בחקירה הוא פסול. לא כל שכן כאשר החקירה היא על ניצול לרעה של קשרים עם קציני משטרה.

לחקור את ה"חברות"

העניין של ה"חברים" שבו נאחזים במשטרה, כל-כך מופרך. יש גם עיתונאים החושבים ששרים הם חברים שלהם. זו אינה חברות, גם לא ידידות, זו התקשרות לצורך קידם אינטרסים, כל אחד והאינטרסים שלו.

לכן, צריכה "חברות" זו להיבדק בקפידה יתרה, גם לאחר פרישתו של שטיין. "היכרות רבת-שנים"? מה עשו החברים האחד למען השני? והם כנראה עשו!!! הם בדרך-כלל עושים.

האתיקה של איילה וגאולה

איילה חסון היא מנהלת חטיבת החדשות החדשה של ערוץ 1. באחרונה החליטה לאסור על גאולה אבן לראיין את בעלה, השר גדעון סער. כאילו מישהו, כולל אבן, חשב שיש כאן מעשה הנחשב לאמיץ, ובעצם הוא מכשיר מצב פסול.

בינתיים, איילה, את עשית טובה לבני הזוג, כי בהחלטתך את מאשרת לאבן להמשיך להגיש תוכנית אקטואליה, שבה היא יכולה לעזור לבעלה למכביר באמצעות ראיונות עם אחרים.

אבל את הרי אישה ממולחת מאוד, איילה, ובטוח שאת יודעת זאת.