הפטרוכימיים מקדמת הסדר בהיקף כולל של כ-2 מיליארד ש'

פרסמה מתווה מעודכן להסדר ■ הבעלים מתחייבים בעיקר להמשיך בניהול עד 2017 - ללא תמורה

דייויד פדרמן / צלם: אתר מכבי ת"א
דייויד פדרמן / צלם: אתר מכבי ת"א

חברת הפטרוכימיים פרסמה אמש מתווה מעודכן להסדר חוב, עם התאמות ביחס לתוכנית הקודמת שהציגה, וזאת בהמשך למו"מ שניהלה מול נושיה, ובראשם מחזיקי האג"ח. מהעדכון עולה, כי דירקטוריון הפטרוכימיים הנחה את ההנהלה להיערך לפרסום מסמכי ההסדר עד 24.9, כדי שהנושים יוכלו להתכנס ולהצביע בנושא כבר בזמן הקרוב. עקרונות ההסדר, כפי שהוצגו בעבר, נותרו ללא שינויים דרמטיים, ונעשו בו כמה תיקונים, בין היתר בנושאי שעבודים ומגבלות על החברה.

הפטרוכימיים פועלת כבר יותר משנה לגבש הסדר חוב בהיקף ענק של 2 מיליארד שקל, עיקר הסכום למחזיקי האג"ח (כ-1.5 מיליארד שקל), והיתר לבנק הפועלים ולקרן המנוף בראשית.

חברת ההשקעות, שבשליטת דיויד פדרמן, אלכס פסל ויעקב גוטנשטיין, מציעה למחזיקי האג"ח שתי אלטרנטיבות: אחת מדמה את פירוק החברה, ללא פירוק בפועל, כך שכל מחזיק אג"ח יקבל נתח מהנכס היחיד של החברה - מניות של חברת הזיקוק בזן.

לחלופין יוכלו המחזיקים להישאר עם החוב, שייפרס לטווח ארוך יותר, ללא קבלת ריבית עד למועד הפירעון. במקרה כזה הם יקבלו בהקצאה מניות של חברת הפטרוכימיים.

תרומת הבעלים להסדר תהיה זניחה למדי, ותסתכם בהתחייבות לניהול החברה עד 2017 לפחות, בעלות המוערכת בכ-10 מיליון שקל, וכן בערבות בנקאית של כ-5 מיליון שקל, והם צפויים להישאר בעלי השליטה בחברה.

הפטרוכימיים נקלעה לחדלות פירעון בעקבות השקעה ממונפת במניות בזן, שנעשתה בעיקר באמצעות כספי האג"ח, השקעה שהסבה לפטרוכימיים הפסד של יותר מ-1 מיליארד שקל בשנים האחרונות.

את דוחות הרבעון השני של השנה, שפורסמו לפני כמה ימים, ממשיכה ללוות הערת "עסק חי", לנוכח גירעון של 679 מיליון שקל בהון העצמי של הפטרוכימיים, וגירעון של כ-2 מיליארד שקל בהון החוזר.

זאת לצד קופת מזומנים דלילה שהכילה קצת יותר מ-2 מיליון שקל, ואשר אילצה את הפטרוכימיים להודיע בשבוע שעבר על מימוש נתח קטן מהחזקתה בבזן - בשווי של כ-6 מיליון שקל. בסך הכול מחזיקה הפטרוכימיים מניות בזן בשווי שוק של 1.2 מיליארד שקל, מתוכן מניות בשווי של כ-280 מיליון שקל שאינן משועבדות.

המספרים של הפטרוכימיים
 המספרים של הפטרוכימיים