משה קלצ'ין צפוי להתמנות לתפקיד יו"ר נתג"ז

קלצ'ין כיהן בעברו כיו"ר תאגיד המים גיחון, ויש לו ניסיון רב בתור דירקטור בחברות ציבוריות וממשלתיות

משה קלצ'ין /צילום: תמר מצפי
משה קלצ'ין /צילום: תמר מצפי

משה קלצ'ין הוא המועמד המסתמן לתפקיד יושב ראש דירקטוריון חברת נתיבי הגז הממשלתית. ל"גלובס" נודע כי קלצ'ין הגיש מועמדותו להתמנות לדירקטור בחברה וכי בעתיד הוא צפוי להתמנות ליו"ר הדירקטוריון. מועמדותו של קלצ'ין עלתה לאחר שבסוף החודש הקודם נבחר ששי שילה לכהן כראש דירקטוריון נתיבי גז לישראל, אך בחר לשמש יו"ר נמל אשדוד (ונפסל).

היו"ר הנכנס יחליף את היו"ר הקודם רון חיימובסקי שסיים את תפקידו באוגוסט 2013. קלצ'ין כיהן בעברו כיו"ר תאגיד המים גיחון, ויש לו ניסיון רב בתור דירקטור בחברות ציבוריות וממשלתיות. כעת הוא מכהן גם כסגן ומ"מ יו"ר בנק דקסיה ישראל וכיועץ לחברת מבט"י - מפעלי ביוב טיהור ירושלים.

קלצ'ין היה בעבר מקורב ובעל קשרים טובים בליכוד, ובעבר מונה לתפקיד יו"ר בנק אוצר השלטון המקומי בעקבות התערבותו של מנכ"ל משרד ראש הממשלה דאז, אביגדור ליברמן. בעברו אף התמודד לתפקיד מנכ"ל הפיס ונחשב למועמדו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, אך הפסיד בהתמודדות מול ברדוגו, מועמדו של שר החוץ, דוד לוי.

נתג"ז, שהחלה לפעול ב-2003, אחראית על הקמה ותפעול של רשת קווי ההולכה היבשתיים לגז הטבעי. באפריל האחרון גייסה החברה אג"ח בשווי 500 מיליון שקל ובסוף חודש יולי השלימה גיוס אג"ח בשווי 300 מיליון שקל נוספים. הגיוסים נועדו להמשך מימון תוכנית הפיתוח של החברה, כמו הרחבת מערכת ההולכה הארצית, הקמת הקו המזרחי קו לפלמחים וקו לרמת גבריאל.