תערוכת CTIA: סמארטפוני ווינדוס פון זולים וטאבלט ב-38 דולר

תערוכת הסלולר המיועדת לשוק האמריקני מסמנת מגמה של השקת מכשירים זולים

ענף הטכנולוגיה עמוס החודש באירועים: תערוכת האלקטרוניקה הגדולה באירופה IFA התקיימה בתחילת החודש בברלין והביאה איתה הכרזות על גלקסי נוט 4 של סמסונג, אקספריה Z3 של סוני ושלל שעונים חכמים; אפל ערכה את אירוע ההכרזות השנתי שלה להשקת האייפונים החדשים בסן פרנסיסקו, ובמרחק טיסה קצרה משם, בלאס וגאס, נפתחה תערוכת הסלולר הגדולה לשוק האמריקני CTIA, שהיא המקבילה של MWC המתקיימת בפברואר בברצלונה.

תערוכת CTIA בדרך כלל לא זוכה לכותרות רבות, משום שהיצרניות בוחרות להתמקד בהכרזות שלהן לשוק האמריקני בתערוכת CES המתקיימת בחודש ינואר בלאס וגאס. השנה הצמידו מארגני CTIA את התערוכה לתערוכת IFA שהסתיימה בברלין, וביקשו שתהיה רלוונטית גם לקהל האירופאי. אמנם רק שתי יצרניות גדולות השתתפו שם - מיקרוסופו וסמסונג, אך היו יצרנים בינוניים וקטנים רבים ודגש גדול על אביזרים נלווים ועל מוצרים לתעשייה. המגמה שבלטה הייתה של השקת מכשירים זולים, בין היתר בגלל הדגש של מיקרוסופט על מכשירי ווינדוס פון בנישה זו.

ווינדוס פון זול

מיקרוסופט הפגינה נוכחות חביבה בתערוכה, אולם הפנייה הייתה דרך יצרניות קטנות יותר שהציעו סמארטפונים זולים יחסית עם מערכת ההפעלה ווינדוס פון 8.1.

BLU

חברת הסמארטפונים האמריקנית BLU, שהחלה למכור את מכשירה לאחרונה גם בישראל, השיקה את שני הסמארטפונים הראשונים שלה הפועלים על מערכת ההפעלה של מיקרוסופט. העיצוב של דגם Win HD מזכיר מאוד את One M8 של HTC. הדגם, שמחירו 180 דולר (650 שקל) בלבד, ממשיך את הקו השיווקי של BLU והוא כולל מגוון צבעים בוהקים, כמו ורוד, כתום וירוק זוהר וגם צבע סולידי יותר - לבן. המסך בגודל 5 אינץ' (HD), והמעבד מרובע ליבות מסוג סנפדרגון 200 של קוואלקום במהירות 1.2 ג'יגה הרץ עם 1 ג'יגה זיכרון. המצלמה האחורית מגיעה עם חיישן 8 מגה פיקסל והמצלמה הקדמית עם 2 מגה פיקסל ונפח אחסון של 8 ג'יגה.

דגם אחר של BLU הוא Win JR, המציע מפרט נמוך יותר מזה של אחיו הגדול. המעבד זהה, אבל עם חצי ג'יגה זיכרון ונפח אחסון של רק 4 ג'יגה. המסך בגודל 4 אינץ' ברזולוציה לא גבוהה של 480 על 800 פיקסלים והמצלמה האחורית כוללת חיישן 5 מגה פיקסל. המחיר: 90 דולר (330 שקל).

Yezz, דגם Billy

חברה אמריקנית נוספת שהציגה מכשיר ווינדוס פון 8.1 היא yezz שהוקמה לפני כ-4 שנים. הדגם החדש נקרא Billy והוא מגיע עם מסך 4.7 אינץ' ברזולוציה של 1280 על 720 פיקסלים (HD). העובי של המכשיר עומד על רק 7.2 מ"מ והמעבד הוא מרובע ליבות מסוג סנפדרגון S2 של חברת קוואלקום עם 1 ג'יגה זיכרון ונפח אחסון של 8 ג'יגה, כולל אפשרות הרחבה עד 128 ג'יגה באמצעות כרטיס. הסמארטפון הזה גם כולל אפשרות לשילוב שני כרטיס סים, כך שניתן לעבוד עם שני קווי טלפון במקביל. המצלמה מגיעה עם חיישן 8 מגה פיקסל. מחיר: 900 שקל (250 דולר).

סגן נשיא חטיבת המכשירים במיקרוסופט (לשעבר מנכ"ל נוקיה), סטיבן אלופ, סיפר בתערוכה על החזון שלו בכל הקשור לווינדוס פון: "אני בטוח שבטלפונים שלכם יש דברים שקשורים לעבודה וגם תמונות אישיות. אנשים לא מפרידים בין הדברים האישיים לבין העבודה שלהם בחיים הדיגיטליים. כאן יש לנו הזדמנות. חשוב שנפנה לכל אדם ולא רק במקום העבודה שלו. אנחנו חייבים לעשות את שניהם", אומר אלופ והוסיף הסבר על קורטונה - העוזרת הקולית בווינדוס פון 8.1 וכנראה גם בחלונות 9 במחשב (המקבילה של מיקרוסופט לסירי מהאייפון).

"קורטונה היא עוזרת דיגיטלית אישית שעוזרת לכם להפוך את החיים לקלים יותר, למשל לשאול את הטלפון מי ניצח במשחק ספורט? קורטונה לומדת עליך, אם מי אתה עובד, היא תשתיק את השיחות שלך בשעות שאתה רוצה שקט, היא אפילו תזכיר לך שחבר חייב לך כסף כשהוא מתקשר אליך או נמצא לידך". עוד מציין אלופ את האסטרטגיה של מיקרוסופט להשיק מכשירי הווינדוס פון זולים (דבר שיבואנית נוקיה בארץ, יורוקום, לא השכילה לעשות, צ.ה). כמה ימים לפני הנאום, מיקרוסופט הכריזה על דגם לומיה 830 ב-330 אירו (1,550 שקל).

טאבלט ב-38 דולר

DataWind, סדרת UbiSlate

טאבלטים זולים לא חסר בשוק, כאשר בתחנות דלק או במבצעים אפשר למצוא מכשירים במאות שקלים בודדים. ב-CTIA הוצג טאבלט במחיר נמוך במיוחד של 38 דולר (140 שקל). חברת DataWind הציגה בתערוכה סדרת טאבלטים תחת השם UbiSlate, כשהמטרה היא לפנות איתם למדינות מתפתחות, שם הטאבלט יהיה המחשב הראשון של אותו משתמש. כך למשל דגם UbiSlate 7Ci, המגיע עם מסך 7 אינץ', מבוסס על מערכת ההפעלה אנדרואיד קיטקט, ובעל מעבד כפול ליבה עם חצי ג'יגה זיכרון, נפח אחסון של 4 ג'יגה ומצלמה עם 2 מגה פיקסל.

הכותב היה אורח CTIA בלאס וגאס