"פוקס דורסת את זכויות אלביט ביחס למותג מנגו"

כך טוענת אלביט הדמיה שמחזיקה בזיכיון על המותג מנגו ■ הזיכיון צפוי לפוג במאי, וקבוצת פוקס מנהלת מו"מ מול החברה העולמית במטרה לזכות בו

המאבק על זיכיון רשת האופנה מנגו בישראל מתחמם: בעקבות חשיפת "גלובס" כי קבוצת פוקס מנהלת משא-ומתן מתקדם לקבלת הזיכיון לרשת מנגו בישראל, טוענת חברת אלביט הדמיה, המחזיקה כיום בזיכיון, כי מעשיה של פוקס מהווים "דריסה גסה ובוטה של זכויותיה הבלעדיות של אלביט ביחס למותג".

נזכיר כי הזיכיון של אלביט על המותג מנגו צפוי לפוג בחודש מאי הקרוב, וכי בשבועות האחרונים עושה יו"ר אלביט הדמיה, רון הדסי, מאמצים קדחתניים מול החברה העולמית בניסיון לקבל הארכה של הזיכיון.

במקביל, קבוצת פוקס מנהלת משא-ומתן מול החברה העולמית לקבלת הזיכיון למותג בישראל. אם משא-ומתן זה יבשיל לידי הסכם, הרי שאלביט הדמיה תאבד את זכויות השיווק של המותג בישראל ותהיה זכאית רק לפיצוי עבור רשת החנויות.

"להפסיק את המגעים"

במכתב לקבוצת פוקס טוענת עוד אלביט הדמיה כי מעשיה של פוקס הם "התערבות שלא כדין" ביחסים החוזיים שבין אלביט לחברה העולמית, וכי הניסיון לחתור תחת תקופת הזיכיון הבלעדי, להביא להפסקתו ולבוא תחת אלביט יוצר לכאורה אחריות בנזיקין ומקים עילת תביעה נגד פוקס ונגד חברי הדירקטוריון של הקבוצה.

אלביט דורשת מפוקס להפסיק לאלתר כל מגע עם חברת מנגו העולמית, וכן דורשת לקבל פירוט של המגעים בין הצדדים תוך 3 ימים. אלביט גם טוענת כי מעשיה של פוקס מסבים לה "נזק מיידי מעבר לנזק הגלום בעצם הניסיון לחבל בהסכם הזיכיון".

בפוקס דוחים את הטענות ומוסרים בתגובה: "אלביט הדמיה כבר קיבלה את תגובתנו למכתבה. טענותיה משוללות כל ביסוס עובדתי או משפטי. איננו מתכוונים לנהל את הנושא בעיתון. לכל טענה יש ערכאות מתאימות. פעלנו כחוק, ולא נפל כל פגם במעשינו".

הכנסותיה של רשת מנגו, המונה כיום 20 סניפים בישראל, עלו במחצית הראשונה של השנה ב-24.5% והסתכמו ב-82 מיליון שקל, לעומת הכנסות של 65.8 מיליון שקל במחצית המקבילה אשתקד. הפעילות הניבה רווח תפעולי של 4.8 מיליון שקל (5.8% מההכנסות), וזאת לעומת הפסד תפעולי של 218 אלף שקל בתקופה המקבילה אשתקד.