מריל לינץ': העלאת הריבית בארה"ב - באביב 2015

על פי סקר מנהלי הקרנות של מריל לינץ', המשקיעים מאמינים כי הריבית בארה"ב תעלה באביב 2015, ובמקביל נרשם שיא של 86% בתומכים בהתחזקות הדולר האמריקני לעומת היורו והין היפני

ג'נט ילן  / צלם: רויטרס
ג'נט ילן / צלם: רויטרס

יום לפני הצהרת המדיניות המוניטרית של הפד, מתפרסם סקר מנהלי הקרנות של מריל לינץ' לחודש ספטמבר 2014, שחוזה כי הריבית בארה"ב תעלה באביב 2015. לפי המשקיעים, הפד וה-ECB הולכים לקראת הפרדת מדיניות בקרוב.

לאור החלטת הבנק המרכזי האירופי להוריד את שיעור הריבית לכמעט אפס, הגדילו מנהלי התיקים את החשיפה למניות גוש היורו. 18% מחזיקים את האזור במשקל יתר, עלייה של 5% לעומת חודש אוגוסט. בנוסף, 11% מהמשקיעים ציינו כי הם מעוניינים שאירופה תמשיך להיות במשקל יתר ב-12 החודשים הקרובים.

42% המשקיעים הגלובליים צופים כי הבנק המרכזי של אירופה ינקוט במדיניות של הקלה כמותית (QE) עד לסוף שנת 2014, עלייה של 10% לעומת חודש אוגוסט השנה.

במקביל, הציפיות להידוק המדיניות המוניטרית של הפד האמריקני גדלו וכ-48% מהמשקיעים סבורים כי העלאת הריבית הראשונה מזה תשע שנים תתרחש ברבעון השני של 2015 (לעומת 38% בחודש שעבר). כמו כן, נרשם שיא של 86% בתומכים בהתחזקות הדולר האמריקני לעומת היורו והין היפני.

"הסקר של חודש ספטמבר מסמן את סוף הקונסנזוס בין הפד האמריקני והבנק המרכזי האירופי וככל שהעלאת הריבית הראשונה בארה"ב מאז 2006 תתקרב, נראה שוק שורי חדש לדולר האמריקני ויציאה מההשקעה באג"ח", אמר מייקל הארטנט, אסטרטג ההשקעות הראשי של בנק אוף אמריקה מריל לינץ'. "למרות שהמשקיעים מקבלים בברכה את צעדי הבנק המרכזי של אירופה, עדיין חסרים זרזי צמיחה באירופה. יקח זמן עד שצעדי המדיניות יגרמו לצמיחה ואין כל בטחון שכך אמנם יהיה", אמר מאניש קאברא, אסטרטג המניות אירופה.