הוט ו-yes כועסות: אתר Liveil.tv מפיץ תכנים ללא אישור

האתר מרומניה משדר ערוצים ישראליים וזוכה להצלחה בקרב הקהילה הישראלית בחו"ל ■ הוט ו-yes: מחפשים דרך לפעול נגד האתר, אבל זה לא פשוט

מיזם טלוויזיה הפועל בארה"ב בשם www.liveil.tv משתמש בתכנים של הוט ושל yes ומשדר אותם בארה"ב למנויים.

מדובר במיזם שפועל מרומניה, ושניתן להתחבר אליו דרך האינטרנט בלבד, ורק מחו"ל, כלומר משתמש מישראל שירצה לצפות בתכנים מהאתר לא יוכל לעשות זאת, אלא אם ישיג כתובת IP מחו"ל.

על-פי עדויות של ישראלים, האתר צובר פופולריות רבה, והוא אף פירסם ב"ידיעות אחרונות ארה"ב" וב-ynet בחו"ל.

ממידע שהגיע ל"גלובס" עולה כי מפעילי המיזם הם ישראלים, וכי הוא זוכה להצלחה לא מבוטלת בקרב הקהילה הישראלית. השידורים מועברים מישראל לחו"ל, ויש קושי גדול להתחקות אחריהם. גם ניסיונות ליצור קשר עם החברה ברומניה לא צלחו.

משיחות עם גורמים בתעשיית הטלוויזיה המקומית עולה כי המיזם החדש מהווה "כאב ראש" גדול, מכיוון שהוא מפר את זכויות היוצרים של הוט ושל yes ושל יצרני התוכן עצמו, שלא נתנו אישור להשתמש בתכנים שלהם, ולכן לכאורה מדובר בהעתקה אסורה.

ככל הידוע, נעשה ניסיון מצד חברות הפקה והפצה כמו יונייטד קינג להילחם באתר, ולא ברור האם המאבק נמשך.

עוד נודע כי יורם דרורי, מי שמנהל את חברת 015 שבבעלות רמי לוי, סייע למיזם בכל הקשור לפרסומו בארה"ב. בשיחה עם "גלובס" אמר דרורי כי הוא איננו בעלי האתר, וכי אין לו כל קשר אליו. הוא אישר כי סייע לאתר לפרסם ב-ynet, וכי עשה זאת כיוזמה עסקית, שכן התשלום בוצע דרך כרטיס האשראי שלו.

בתשובה לשאלה האם הוא מודע לכך שהאתר משתמש בתכנים שהוט ו-yes לא אישרו את הפצתו, ושלכאורה מדובר באופן פעולה בעייתי, אמר דרורי כי הוא אינו עוסק בכך, ורק סייע נקודתית בפרסום.

בהוט וב-yes אישרו כי מדובר בנושא שמטריד אותם מאד, וכי הם שוקלים כיצד לפעול. כאמור, ניסיון להגיע למישהו באתר ברומניה לא צלח.