מובלי הישראלית רוכשת את Pheed תמורת כ-20 מיליון דולר

אפליקציית Pheed, שאותה הקים עודד קובו, בנו של בבו קובו, מהווה רשת חברתית קטנה יחסית של 5 מיליון משתמשים ■ מייסד ומנכ"ל מובלי, משה חוגג, הודיע כי האפליקציה תמשיך להתקיים בפני עצמה גם לאחר השלמת הרכישה

עובדי מובלי / צילום: אתר החברה
עובדי מובלי / צילום: אתר החברה

האם מובלי הולכת בדרכה של פייסבוק והופכת לבית חרושת לאפליקציות? אחרי ששחררה לאוויר העולם את אפליקציית YO ואת אפליקציית Mirage, שמתחרה ב-Snapchat, אמש (ג') הודיעה חברת הסטארט-אפ הישראלית על רכישת אפליקציית הרשת החברתית Pheed. סכום העסקה לא פורסם אך הוא מוערך ב-10-20 מיליון דולר.

אפליקציית Pheed, שאותה הקים עודד קובו, בנו של בבו קובו, מהווה רשת חברתית קטנה יחסית של 5 מיליון משתמשים, שזכתה לתהילה בסוף 2012, כולל תהיות מצד "פורבס" על האפשרות שמדובר בטוויטר הבאה ועל כך שסלבס ברחבי ארה"ב, כמו פריס הילטון ומיילי סיירוס, מאמצים אותה לחיקה. מאז דעך קרנה בקרב המשתמשים, אך היא עדיין מציעה מודל שונה מהמקובל בעולם המדיה החברתית.

כך סלבס, אמנים ואחרים יכולים להציע תכנים ולהגביל חלק מהם לחברים ולמנויים בלבד בסכומים שנעים מדולרים בודדים ועד כמה עשרות דולרים. החברה לוקחת עמלה מההכנסות, כשהמטרה היא לייצר תוכן מספיק איכותי עד כדי כך שהמשתמשים יהיו מוכנים לשלם עליו.

מייסד ומנכ"ל מובלי, משה חוגג, הודיע כי האפליקציה תמשיך להתקיים בפני עצמה גם לאחר השלמת הרכישה והוסיף כי "מוניזיטציה בתחום התוכן היא אתגר מתמשך. אנחנו מלאי תשוקה כדי לתת למשתמשים שלנו אפשרויות להרוויח כסף מהתוכן שלהם ו-Pheed לקחו צעדים בכיוון. אנחנו נרגשים לקראת העתיד של Pheed ומתכוונים להשקיע 10 מיליון דולר כדי לעצב מחדש את Pheed".