ניצחון משפטי למרדכי אלבוים: יקבל את מפעל טבעון ביוטק

השופטת: "לאחר ששמעתי את חקירות המצהירים ובחנתי את הראיות, הגעתי למסקנה כי אמיר ומוריה טבעון תפסו חזקה במקרקעין ובמפעל בכוח הזרוע"

ניצחון משפטי לאיש העסקים מרדכי (מוטי) אלבוים, מבעלי חברת ב. יאיר, ולאחיו, דב, במאבק על מפעל טבעון ביוטק באזור התעשייה גוש עציון מול אמיר ומוריה טבעון.

שופטת בית המשפט המחוזי בירושלים, גילה כנפי-שטייניץ, הורתה לאחרונה לאמיר ולמוריה טבעון להחזיר לידי חברת טונר פרינט של מרדכי אלבוים ואחיו, דב אלבוים, את כל הרכוש, הציוד והמלאי שהם הוציאו ממפעל טבעון ביוטק שנרכש על-ידי אלבוים מטבעון.

כן הורה בית המשפט לאמיר ומוריה טבעון להעביר לידי טונר פרינט את כל הצ'קים המצויים ברשותם ואשר נמשכו לפקודתה של טונר פרינט.

בתוך כך קבע בית המשפט כי "לאחר ששמעתי את חקירות המצהירים ובחנתי את הראיות, הגעתי למסקנה כי טבעון תפסו חזקה במקרקעין ובמפעל בכוח הזרוע".

בית המשפט אף דחה את בקשתו של טבעון להורות על עיקול הנכס ועל הרחקת אלבוים מהמפעל, ובמקביל נעתר בית המשפט לבקשת אלבוים להרחיק את טבעון מהמפעל. כמו כן נתן בית המשפט צווים המורים לטבעון להגיש תוך שבוע תצהיר המפרט את כל הסחורה והציוד שהוציאו מהמפעל.

בית המשפט אף החליט לבקש ממשטרת ישראל לסייע לאלבוים ולטונר פרינט באיתור והשבת רכוש שהוברח על-ידי טבעון, תוך שהוא מציין כי הברחת הרכוש על-ידי טבעון נעשתה במועד בו משטרת ישראל הרחיקה את אלבוים מהמפעל לבקשת טבעון.

לאור האמור, בית המשפט השית על טבעון הוצאות בסך 40 אלף שקל לטובת אלבוים וטונר פרינט, בציינו כי "בקביעת סכום ההוצאות נלקחו בחשבון, בין היתר, חוסר ניקיון-כפיהם של טבעון וההוצאות שנגרמו לטונר פרינט בשל הצורך להתדיין בשתי בקשות דחופות שהם הגישו".

ב-26 באוגוסט הוציאה שופטת בית משפט השלום בירושלים, מיכל שרביט, צו למניעת הטרדה מאיימת נגד אלבוים ונגד אחיו, דב שמואל אלבוים. זאת, לבקשתו של אמיר טבעון. בדיון שהתנהל בבית המשפט טען טבעון, בין היתר, כי דב אלבוים רכש ממנו את העסק לתרופות טבעיות, שאותו הקים וניהל במשך 8 שנים. בהמשך, טען טבעון, הפעילו עליו האחים אלבוים לחץ בניסיון להשתלט על העסק ולהימנע מלקיים הסכמים שנחתמו ביניהם.

אלבוים וחברת טונר פרינט יוצגו בידי עו"ד מוטי בייץ ממשרד יגאל ארנון ושות' ועו"ד אופיר עוזרי.