אופ"א הודיעה: ישראל לא תארח משחקים מיורו 2020

ההצעה של ישראל לארח בטדי לא התקבלה; אצטדיון וומבלי בלונדון יארח את הגמר ואת חצאי הגמר בטורניר הראשון שיתקיים במספר מדינות שונות ביבשת

איצטדיון וומבלי בלונדון / צילום: רויטרס
איצטדיון וומבלי בלונדון / צילום: רויטרס

הוועד הפועל של אופ"א קבע היום (ו') את זהות המארחות של יורו 2020, שיהיה טורניר אליפות אירופה לאומות הראשון בהיסטוריה שיתקיים במספר מדינות שונות ביבשת. כצפוי, ישראל שהגישה בקשה לארח משחקים באצטדיון טדי, לא נכללת בין 13 המדינות שזכו לתשובה חיובית מהתאחדות הכדורגל האירופית.

מי שזכתה ב"פרס הגדול" היא לונדון בירת אנגליה, שתארח באצטדיון וומבלי את משחק הגמר ואת שני חצאי הגמר של הטורניר.

הערים הבאות זכו כל אחת לארח שלושה משחקים משלב הבתים, ומשחק אחד מרבע הגמר: באקו (אזרבייג'אן), מינכן (גרמניה), רומא (איטליה), סט. פטרסבורג (רוסיה).

הערים הבאות יארחו כל אחת שלושה משחקים משלב הבתים, ומשחק אחד משמינית הגמר: בריסל (בלגיה), בודפשט (הונגריה), קופנהאגן (דנמרק), אמסטרדם (הולנד), דאבלין (אירלנד), בוקרשט (רומניה), גלזגו (סקוטלנד), בילבאו (ספרד).

19 מדינות בסה"כ החברות באופ"א, ביניהן כאמור ישראל, הגישו הצעות לאירוח המשחקים ב-13 ערים שונות. שתי המדינות היחידות שניגשו למכרז עבור אירוח חבילת השלבים הסופיים - שני חצאי הגמר והגמר - הן אנגליה (וומבלי, לונדון) וגרמניה (אליאנץ ארנה, מינכן).

ההצעה שהגישה ההתאחדות לכדורגל בישראל, שניגשה למכרז עבור אירוח משחקים משלב הבתים וממשחק נוקאאוט אחד באצטדיון טדי בירושלים, לאחר ההצלחה של אירוח יורו 2013 לנבחרות צעירות כאן בארץ - זכתה הפעם לביקורות מצד אופ"א. בדוח שהוציא הארגון מוקדם יותר החודש, נכתב בין היתר: "לא התקבל מידע על כמות הכסף שיושקע בשיפוצים המתוכננים באצטדיון שבירושלים; לא סופקו תוכניות ברורות לגבי אמצעי הביטחון שיידרשו והתשתיות באצטדיון לא תואמות את דרישות הביטחון על-פי התקן; לא התקבל ממוצע המחירים לחדר במלון בעיר ואין מספיק חדרים בבתי המלון". גם המצב הפוליטי "המורכב" הוזכר בדוח של אופ"א בהקשר של ישראל.

לקונספט של אירוח היורו בפעם הראשונה בערים שונות, אותו יזם נשיא אופ"א מישל פלאטיני במסגרת חגיגות 60 שנה לאופ"א - ישנם מתנגדים ותומכים. המקטרגים סבורים כי המרחקים בין האצטדיונים יקשו על האוהדים כלכלית לעקוב אחרי הנבחרת שלהן; מנגד, יש הטוענים כי יהיה מדובר על אירוע קל להפקה וזול מאד עבור הכדורגל האירופי - שכן הוא ישוחק במתקנים שכבר קיימים ועומדים.